ענק הטבלה זאקיר חוסיין להופעות בקיסריה ובירושלים

/5

זאקיר חוסיין, נגן הטבלה המפורסם ביותר בעולם ואחד משגריריה הבולטים של התרבות המוסיקלית ההודית, מגיע לשתי הופעות ביולי בקיסריה ובירושלים.
נגינתו מאופיינת באינטואיציה "על טבעית", שליטה ברזי המקצבים השונים, ויכולת אלתור חסרת גבולות. חוסיין נחשב לאחד האדריכלים הראשיים של "מוסיקת העולם", מאז שיתופי הפעולה עם אומנים מתחומי הג'אז, הרוק, המוסיקה האתנית והקלאסית, ביניהם להקת "שאקטי" האגדית אותה יסד בשנות השבעים עם הגיטריסט ג'והן מקלפלין, ששוחזרה במסגרת ההרכב "זוכרים את שאקטי", שהופיע בפסטיבל ישראל.
בין השילובים הבולטים בקריירה המוסיקלית בת למעלה מ-45 שנה (קריירה שהחלה בגיל 12), אפשר להזכיר הקלטות והופעות עם ג'ורג' הריסון, איירטו מוריירה, ואן מוריסון, בילי קובהם, צ'רלס לויד, ביל לאסוול, מיקי הארט – נגן כלי ההקשה של ה-Grateful Dead, טיטו פואנטה, מתופפי הקודו מיפן, והצ'לן הנודע יו-יו מה. אלבום הסולו שלו Making Music, שראה אור ב-1986 בלייבל היוקרתי ECM, בו שיתף פעולה עם הסקסופוניסט הנורווגי יאן גרברק, ג'והן מקלפלין וגדול החלילנים ההודים הריפראסאד צ'אורסיה, זכה להצלחה אדירה ותואר כ-"אחד מאלבומי הפיוז'ן מזרח-מערב המוצלחים והמשפיעים ביותר שהוקלטו מעולם".
הוא יגיע עם ההרכב "Masters of Percussion" אליו קיבץ כמה מטובי נגני כלי ההקשה, המייצגים את המסורות המוסיקליות מצפון הודו ומדרומה, עם קשת רחבה של כלי הקשה הודים וגם נגיני כלים מלודיים – ראקש צ'אורסיה – אחיינו וממשיך דרכו של גדול החלילנים ההודים הריפראסאד צ'אורסיה, וגאנש רג'אגופלאן – מהבולטים בין נגני הכינור בדרום הודו.

15.7 – אמפיתיאטרון קיסריה. 16.7 הרציף, מתחם התחנה, ירושלים

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן