ענת פורט מארחת את שלום חנוך אנ'לא יודע איך לומר לך

ענת פורט מנגנת שלום חנוך

ענת מנגנת שישה שירים של חנוך מתוכם 5 ביצועי ג'אז אינסטרומנטליים, ושיר אחד בו חנוך מתארח לביצוע קולי שלם. עשה לי חשק לעוד

נגנים: ג׳נלואיג׳י טרובזי – סקסופון אלט, קלרינט פיקולו רולנד שניידר – תופים גארי וואנג – קונטרבס עיבודים והפקה מוסיקלית: ענת פורט הפקה: אשר ביטנסקי .הוקלט בהופעה חיה במשכן לאמנויות הבמה בתל-אביב
4.5/5

מעט זמרים-יוצרים זוכים לפריבילגיה, ששיריהם הופכים מוסיקה אינסטרומנטלית, ועוד באוריינטציה ג'אזית. אהבתה של פסנתרנית הג'אז המחוננת ענת פורט לשלום חנוך קירבה אותו ואת שיריו לעולמה היצירתי. המפגש הוליד ערב של שיריו, וביצוע אחד שלו בליווי שלה – "אנ'לא יודע איך לומר לך" (מלהקת "תמוז"). צלילי הפסנתר הקימו את השיר לחיים, וזהו חנוך נכון לעכשיו בקול חספוסו המעצים את השיר.
חנוך הגיע להופעה שלה במשכן לאומנוית הבמה בת"א, והקליט יחד איתה את השיר.  העיבוד לפסנתר "פותח" את חנוך לביצוע דרמטי יחיד במינו. הליווי של ענת פוגש את הגיטרה האקוסטית של שלום בהצטלבות שמובילה את שניהם לדרך חדשה ביחס לשיר הזה. זהו מפגש שמוכיח כמה אפשר לגשר בין עולמות מוסיקליים, ממש כמו זה שהתרחש בפסטיבל הפסנתר במפגש עם שלמה יידוב.  יש כאן אינטרקציה בין עוצמה ווקאלית מחוספסת נואשת ובין עידון פסנתרני, שנוצרת בהקשבה הדדית מופלאה. המעבר של ענת מוסיף ניואנס עיבודי משדרג.
השיר נכלל באי.פי.  חדש – "ענת פורט מנגנת שלום חנוך". חמישה שירים מתוכם 3 ביצועי ג'אז אינסטרומנטליים. ב"אדם בתוך עצמו" קולו משתלב כצבע ווקאלי בעיבוד הג'אזי הקצר לפסנתר.
בשאר הקטעים (ניגע אל החלום", "קרן שמש מאוחרת" "צרות טובות", דג'ה וו-אדם בתוך עצמו) ענת מנגנת גרסאות אינסטרומנטליות לשירי חנוך. בג'אז כמו בג'אז המנגינה המקורית היא אמצעי להפליג למרחקים. ענת העלתה לספינת הג'אז שלה שלושה נגנים מצויינים שהגיעו במיוחד למופע ג׳נלואיג׳י טרובזי מברגמו (סקסופון אלט, קלרינט פיקולו), רולנד שניידר (תופים) מברלין וגארי וואנג מניו-יורק (קונטרבס). התוצאה מעוררת השראה. נגינתה של ענת ב"ניגע אל החלום" נוגעת בחלום של שלום ויוצאת משם להרפתקה בשבילי השיר, צובעת אותו בצבעים ליריים יפהפיים בליווי אפקטיבי של הקונטרבס.
צליל הסקסופון של ג׳נלואיג׳י טרובזי ב"קרן שמש מאוחרת" אקספרסיבי להפליא, והאינטרקציה עם עם הפסנתר של ענת מייצרת "סיפור" ג'אז מרגש. "דג'ה וו" נפרש ליריעת ג'אז מרשימה של 11 וחצי דקות, שבסופה מתווסף קולו של שלום מאלתר ווקאלית "אדם בתוך עצמו". קומבינה שכזו.
בגדול – אי.פי שעשה לי חשק לעוד. מה חבל שהתקליט קצר מדי, חסר ביצועים נוספים שלה,  גם של שלום.

ענת פורט מארחת את שלום חנוך אנ'לא יודע איך לומר לך

אנ'לא יודע איך לומר לך/ מילים לא אומרות מאום
אני סתם בחור ששר לך/ שירים לא יגידו כלום
אנ'לא יודע מה זה נצח/ מילים לא אומרות מאום
אני סתם אחד שבטח/ לא יודע כלום
אולי הערב אין שום דרך/ יש רק פצע וכאב
אנ'לא יודע איך לומר לך/ כמה שאני אוהב.
לא יודע מה קרה לי/ מילים לא אומרות מאום
אני לבד ורע לי/ ואת לא אומרת כלום
אני יושב פה, מחכה לך/ מחכה לך וכותב
כי אנ'לא יודע איך לומר לך/ כמה שאני אוהב

ענת פורט ושלמה יידוב פסטיבל הפסנתר 

ענת פורט פייסבוק

שיתוף ב facebook
share

2 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

2 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן