קרן אן. צילום: מרגלית חרסונסקי

ערב כחול עמוק

קרן אן

הופעת השקה של Bleue
4.5/5

אחרי Bleue, האלבום החדש שלה, התכוננתי למופע "צרפתי" אינטימי בצבעים כחולים. העובדה שהיא בחרה בהרכב 8 כלי מיתר ללא ריתם סקשן יצרה אף היא את הרושם, שקרן אן בחרה ערב כחול עמוק עדין וסולידי. היה כחול וגם עמוק וגם אינטימי, אבל לא רק. היו עוד צבעים. באורח פלא התברר שהספיקה לה החשמלית, כדי לגעת גם בפן הרוקי שלה. "כחול", האלבום השמיני של קרן אן אכן צבוע בצבעים  עדינים, ממוקד מאוד בטון, בתכנים, באווירה המלנכולית, ממוקם  בסביבה אישית בהפקה אקוסטית קסומה של כלי מיתר.
ההופעה המצוינת שלה בשוני נפתחה בשני שירים מהאלבום. ההמשך פתח את המרחב המוזיקלי שלה לרוחב, לאורך ולעומק. קרן אן התבססה על איזונים בין ניאו פולק לרוק, בין צרפתית לאנגלית. זו היתה קרן אן אקלקטית  Multi-language, multi-styles. Multi Talent. וכששלומי שבן הצטרף בהמשכו של הערב בפסנתר – קרו דברים בלעדיים להם כצמד. יצרו חיבורים נפלאים בין "פעם שירים" ל – The Cathedral כמו גם ביצוע בלוז אנרגתי של It Ain't No Crime. החיבור ביניהם  נשמע  טבעי, פורה ומפרה.
קרן אן זיידל מגיחה מדי כמה שנים להבהיר כמה היא זמרת-יוצרת ליגת על. פעם היתה תחושה שהיא נותנת לך פחות כזמרת, הרבה יותר כמספרת סיפור במוסיקה. עכשיו היא נחשפת גם כזמרת מעולה, שהופכת כל אחד מהשירים לסרט קצר עם אווירה, סיפור ותחושת דרמה.
יש לה כל מה שכוכבת על זקוקה –  בנוכחות הבימתית, בעומק הביצועים, ברוחב הרפרטואר. השפה היא רק אמצעי לתרגם מחשבות ורגישויות. כלומר – יש שירים שמבחינתה חייבים להיות מושרים באנגלית. יש שבצרפתית. השפה אינה מחסום. היא יוצרת אווירה. שפה מייחדת את הסיפור. עוברת הכי טבעי ממצברוח למצברוח, מאווירה אירופאית אפרורית לפולק-רוק אמריקני (מה שמכנים כיום "ניאו-פולק"), שרה על הבינו-בינה, הרהורים והגיגים על אהבה ובדידות מתוך חדרה האינטימי. את Lay Your Head down היא שרה ברגש וברגישות, מלווה עצמה בחשמלית בצלילים שתואמים נפלא את הנרטיב.
קרן אן אינה גולשת לדראמות, לא רצה לפני השירים. היא מאוד מדויקת בפרשנות, הטווחים שלה משתנים, פעם קלה ואוורירית, כמו ב"לא הולכת לשומקום", פעם מלנכולית, ולעיתים מסתורית וגם מחויכת. לפעמים היא קצת ג’וני מיצ’ל, ולפעמים קצת שנסונית סטייל פרנסואז הרדי, ולעיתים היא ניקו מה"וולווט אנדרגראונד". מה שיפה, שאין כאן סתירות, שהצבעים הרבים מסתדרים לתמונה אחת. לא כול-כך חשוב הסגנון שהיא בוחרת כמו התכנים, הפרשנות. זמרת שהיא כבר חברה  קבועה במועדון האקסקלוסיבי של הסינגר-סונגרייטריות הגדולות, מהסוג של סוזן וגה, נורה ג'ונס.
נ.ב. תאורה עשירה יפהפייה של מרטין עדין – רק חבל שהוא השאיר את הזמרת רוב הזמן באפלה.

אורח: שלומי שבן
צילומים: מרגלית חרסונסקי

Sous L'Eau
Nager La Nuit
Bleu
You're Gonna Get Love
Chelsea Burns
Jardin D'Hiver
Lay Your Head Down
Not Going Anywhere
You Have It All To Loose
La Mauvaise Fortune
In Your Back
Strange Weather
The Harder Ships
עם שלומי שבן
פעם שירים + The Cathedral
Sailor & Widow
מותק – Daddy
תרגיל בהתעוררות
It Ain't No Crime
Les Jours Heureux
————————
Le Fleuve Doux
All The Beautiful Girls
Life On Mars

Strange Weather

In Your Back

Not Going Anywhere

Lay Your Head Down

פעם שירים + The Cathedral עם שלומי שבן

It Ain't No Crime

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן