0y0a7353

המסלול המואר השקת האלבום

ערן צור

בארבי ת"א
4.5/5

לפני הדואט של "השמלה במדריד" עם יהלי סובול, סיפר ערן צור, כי את מפיק האלבום המושק, עופר מאירי, הציע לו סובול בנסיעה משותפת מהופעה. סובול המליץ, אחרי ההפקה המוסיקלית שעשה מאירי לשיר הנ"ל. ערן צור החליט לנסות את מאירי ועלה על "המסלול המואר", אלבום חדש.
כל השקה של שירים חדשים בעייתית. לא כל הקהל הכין שיעורי בית. רבים ימתינו למקבץ הדה בסט אופ. ערן צור לא יסיים מופע בלי "פרפרי תעתוע", "ערב ב' בכסלו", "קרבות תרנגולים", "בלילות של ירח מלא", "המנון לאדישות", "תמונה אימפרסיוניסטית". החוכמה היא לפזר את החדשים בצורה יעילה, שלא יעיבו על הזרימה הטובה של הערב. צור הצליח ליצור את האיזונים הנכונים. שמונה מתוך עשרת החדשים נכנסו לערב של עשרים וחמישה שירים. היכולות שלו כזמר אקספרסיבי, כמו גם איכויות השירים החדשים, לא פערו פער גדול בין המוכר לחדש.
אחדים מהחדשים ייכנסו לרשימת שירי הנצח שלו. "המסלול המואר" הוא שיר-סיפור על אהבה הרפתקנית ללא בית – בכל מקום, בכל מצב, משהו שנותן תחושת ארעיות מסחררת, התאהבות שלא מתפתחת לאהבה, אהבה מהסוג שתתפוגג יום אחד. צור אומר בשיר: התאהבות שאינה עוברת טרנספורמציה לאהבה של ממש, נדונה לכישלון.  המלודיה והקצב מקדמים את הסיפור למסלול Radio  Friendly מלודי החובר לשירת יחדיו. כנ"ל – "לב על מעקה" – בלדה אינטימית בליווי פסנתר על סיטואציית התאהבות קצרת מועד במפגש אקראי בתחנת רכבת "השלום". היא רוצה אהבה. הוא רק סקס. הוא אינו יודע שציור הלב על המעקה הוא מעשה ידיה. היא רוצה המשך. הוא – ממש לא. שיר שמתפתח כסיפור דרמטי, בעיבוד קצבי שמעצים את הנרטיב.
להופעה נכנסו  סיפורי מתח  דרמטיים לא "אופטימיים", כמו "כלנית" ו"בלשים" המתרחשים בעולם כאוטי של פשע חדרי חקירות, משטרה, חיפושים. "חתלתול" הוא שיר בסגנון פולק מסורתי, נגיעות של לאונרד כהן, על הפנטזיות החולפות בו, כשהוא מתבונן במבט סקסי בתצלום אישה. ערן צור נע על ציר שבין תחושת כאוס בעולם העכשווי לאופטימיות ב"ירוק בין התלמים", בו הוא מבטא איזושהי אמונה בטוב הגלום במחזוריות החיים. רק צריך להתבונן כדי לגלות את הטוב, היפה והחיוני.
ערן צור הוא סוג של זמר ג'אז. השירים המוכרים לעולם אינם נשמעים כמו בהופעה הקודמת בעיבודים ובביצועים. אני מדבר, למשל, על הסולו של "בעין הסערה". צור כמו ברא את השיר מחדש בביצוע הדרמטי ובהבעה כאילו הוא שר את השיר בפעם הראשונה. גם כשמדובר באורחים, צור לא הולך על עוד דואט. מה שהו ושלומי ברכה עשו ל"דני" (של שלומי) – נשמעה יצירה מחודשת.
למופע השקה יש ההפתעות משלו: צור העלה לבמה בהדרן את שני ילדיו – ליאם צור (שהופיע עם להקה משלו במופע המחמם), הנמצא על מסלול מבטיח של גיטריסט יוצר. הקטן, טומי, שר נפלא יחד עם ערן את "המנון לאדישות". האב הגא סיפר, שבמקום שיעורי בית, הוא מעדיף לנגן איתם. לפי מופע ההשקה – צודק.
ערן צור הוא מהיחידים שממשיך ליצור רוק ישראלי אותנטי וגם להעניק לשיריו הוותיקים ריענון, עוצמה ורלוונטיות של ממש, להעצים אותם ואת עצמו מחדש.

נגנים: שי ברוך, רם אוריון – גיטרות, זיט בראשי סיניתיסייזר, מחשב, קולות.
אורחים: יהלי סובול, שלומי ברכה, ליאם צור, טומי צור
שירים: כלנית, עלבון, יכול להיות אבא, קיץ, פרפרי תעתוע, ירוק בין התלמים, ערב ב' כסלו, בלשים, כולה שלי, המכסה הירוק – עם יהלי סובול, הוא והיא, השמלה ממדריד – יהלי סובול, חתלתול, קרבות תרנגולים, לב על לב מעקה, מאדים ומחוויר – עם שלומי ברכה, תכלית בתחתית, דני – שלומי ברכה, בלילות של ירח מלא, ראש טיים, המסלול המואר הדרן: בעין הסערה, כרמלה גרוס וגנר עם ליאם צור, המנון לאדישות עם ליאם וטומי צור, תמונה אימפרסיוניסטית – עם ליאם, טומי וכל האורחים.

צילום: מרגלית חרסונסקי

"המסלול המואר" – ביקורת אלבום

וידיאו 1: "המסלול המואר"

 

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן