ההופעה

פול יאנג

היכל התרבות ת"א
3/5

 לא זוכר אם זה קרה בשיר החמישי או השישי, אבל כמו במשחק כדורגל, ברגע מסוים, הקהל לא יכול עוד להתאפק ופרץ למגרש, כלומר לרחבה הצרה שלפני הבמה. מישהו נשבע שהזמר רמז להם להגיע. אשליית הסדרנים בהיכל, שהם יוכלו להשתלט על קהל כזה, שרק מחכה לשטוף את הרחבה שלפני הבמה.
אם נשתחל לרגע למנהרת הזמן, אז באייטיז, היינו רואים ממש באותו מקום ילדות בנות 10 עד 14 צווחות בהיסטריה ומושיטות ידיים לזמר. ב-2009 התחלפו הידיים של הילדות בידי אנשים בוגרים ששילמו שלוש מאות שקלים כדי לשיר את  השירים המוכרים מ"אהבת האנשים הפשוטים" ועד "בכל פעם שאת הולכת".
נדמה לי שגם פול יאנג לא האמין שהקהל בישראל מטורף על השירים שלו עד כדי כך, אחרת אולי הוא היה מכין יותר מהדרן אחד ומאריך את המופע מעבר לשעה ועשר דקות, אחד המופעים הקצרים ביותר שאני זוכר. מישהו סיפר לי בסוף הערב, על רקע שריקות בוז של הקהל שדרש בתוקף עוד הדרן – שזה אורך מופע פופ מקובל בבריטניה. את מי זה מעניין מה מקובל בבריטניה. פה הקהל בא לחגוג, ואתה לא יכול להשאיר אותו כשחצי תאוותו בידו.
כמה מילים על פול יאנג לייב 2009: למי שסובל מסימפטומים קשים של נוסטלגיה, זה ערב שיכול לשמש לו מזור. ההופעה, העיבודים, השירים. כל זה נמצא שם, לפני עשרים וכמה שנים. נראה גם שיאנג עצמו נהנה מכל רגע, מתרוצץ על הבמה, משולהב, להוט ונרגש. גוחן  אל הקהל. חותם. תחניפו לו, והוא יהפוך לפעלתן לא קטן.תזזיתי. ככה שגם מי שלא ידע את המוסיקה של השמונים יכול להצטרף לחגיגת קאברי הסול מיוסיק שלו.
אישית, מהשורה השלישית בהיכל, מול מערכת הרמקולים המפציצה, אני יכול לדווח כי נשארתי בעיקר קר ומשתאה נוכח עוצמת אהבת הקהל המקומי את הרטרו, עד כדי כך שהוא נשאר לעמוד על רגליו דקות רבות ודרש בתוקף הדרן-שנים הנוספים.
"אתה עיתונאי?" שאלה מישהי. "תכתוב שבאתי בשביל ‘Wherever I Lay My Hat’ ואכלתי אותה", קוננה. אז גם אם הפריזה טיפה, גם אם האורך לא תמיד קובע, גם אם לא קיבלה תמורה מלאה עבור הבוכטות שהוציאה על כרטיס – דבר אחד בטוח: את הכובע של יאנג היא לא קיבלה, שזה פאקינג אכזבה לא קטנה, ואני לא אומר את זה אפילו עם טיפה ציניות. אני איתה במאבקה הצודק.

שירים: Love Of The Common People, No Parlez, Some People, Senza Una Donna, Love Will Tear Us Apart, Tainted Love, Cpme Back And Stay, Can't Get Next To You, Tear Your Playhouse Down, Every Time You Go Away


פול יאנג מסיבת עיתונאים

פול יאנג ההופעה בהיכל התרבות ת

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן