פול סיימון חוזר לגרייסלנד

/5

זה היה אחד המופעים מעוררי המחלוקת הגדולים ביותר בתולדות הפופ הבריטי. ב -7 באפריל 1987, הגיע פול סיימון עם הפרויקט הנמכר ביותר שלו Graceland לרויאל אלברט הול בלונדון ל – 6 הופעות סולדאאוט.
לסיימון הופעה הצטרפה צמרת המוסיקאים של דרום אפריקה, יו מסקלה, מרים מקבה ליידיסמית' בלאק ממבזו. אבל מחוץ לאולם הפגינה קבוצה של מוסיקאים בריטים מובילים יחד עם מפגינים אחרים שמחו קשות על על כך שסיימון שבר החרם התרבותי של ANC (הקונגרס הלאומי האפריקני בראשות מנדלה) על האפרטהייד בדרום אפריקה. הם מסרו מכתב זועם לסיימון, ואף ביקשו ממנו להתנצל.
עכשיו, 25 שנה אחרי, פול סיימון החליט להחיות Graceland ולחזור ללונדון להופעה בהייד פארק ב -15 ביולי במסגרת פסטיבל Hard Rock Calling festival. לסיימון יצטרפו שוב ליידיסמית'בלאק ממבזו ומוסיקאים אפריקנים אחרים וגם זמר הרגאיי הותיק ג'ימי קליף, ששר אז עם תומכי החרם התרבותי.
האלבום "גרייסלנד" יצא במהדורה חדשה, ובמקביל הקרנת הבכורה של סרטו התיעודי של ג'ו ברלינגר – "פול סיימון תחתת שמיים אפריקאים".
"גרייסלנד 2012" יהיה ככל הנראה הצלחה גדולה. האלבום נמכר בזמנו ב-14 מיליון עותקים בעולם, הוא סיפק שלושה סינגלים, זכה בשני פרסי גראמי, ועד היום נחשב ליצירה האהובה של סיימון. מצד שני, הקונצרט והסרט יעוררו מחדש את הדיון בשאלת החרם דאז. הבמאי ג'ו ברינגר שהשתתף אז בהפגנה אמר: "במבט לאחור כאב לי לי להיות חלק מזה, כי אני מעריץ של פול סיימון, אבל הוא היה בצד על נכון של הויכוח, הגם שהיו לו כוונות טובות"

פול סיימון גרייסלנד – ביקורת אלבום

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן