פטסי קליין

Crazy קרייזי

פטסי קליין

4.5/5

וילי נלסון, הטרובדור האגדי, התפרנס בראשית דרכו כיוצר-זמר מכתיבת שירים לזמרים שונים. נלסון כתב את בלדת הפופ קאונטרי הזו לפני כמעט חמישים שנה לזמר הקאונטרי בילי ווקר, אבל ווקר דחה ההצעה. הוא לבטח לא היה מאמין שהשיר הזה יהפוך ללהיט נצח בביצוע זמרת הקאונטרי  פטסי קליין – אז בתחילת השישים כבר כוכבת גדולה.
הבלדה שמתארת את סערת הרגשות שעוברת על המאהב, כשהוא חש כי אהובתו תעזוב אותו בשביל מישהו אחר – התאימה לפטסי מכל בחינה – המנגינה המורכבת, הטווח הקולי. השיר שיצא לאוויר העולם בסוף 1961,הפך  ללהיט ענק והגדיל את קהל מעריציה. השיר שהה 21 שבועות במצעד. הביצוע של קליין מדורג 85 ברשימת 500 להיטי כל הזמנים של מגזין הרולינג סטון.
פטסי לא אהבה את השיר משמיעה ראשונה כשהושמע לראשונה באוזניה. היא אפילו שנאה את השיר, כיוון שהשמיעו לה גרסה (דמו) של וילי נלסון, שיותר "דיבר" את השיר מאשר שר אותו. פטסי דחתה השיר בטענה שהיא אינה יכולה לשיר אותו כמו שיוצר שר אותו. בסופו של דבר, אוון ברדלי Owen Bradley שאהב את השיר, עיבד אותו בגרסה שפטסי קליין הסכימה להקליטה. היא החלימה באותם ימים מתאונת דרכים קשה שכמעט גרמה למותה, והתקשתה להגיע לטווחים הגבוהים. בסרט הדוקומנטרי Remembering Patsy שיצא ב-1993, סיפר מחבר השיר, וילי נלסון, כי גרסת פטסי קליין לשיר הייתה אהובה עליו מאשר גרסתו-שלו ומכל גרסה אחרת.

Crazy
I'm Crazy for feeling so lonely
I'm crazy
Crazy for feeling so blue

I knew
You'd love me as long as you wanted
And then someday
You'd leave me for somebody new

Worry
Why do I let myself worry
Wond'rin'
What in the world did I do

Oh! Crazy
For thinking that my love could hold you
I'm crazy for tryin'
I'm Crazy for cryin'
And I'm crazy
For lovin' you

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן