פנינה רוזנבלום - תמיד אישה

תמיד אישה

פנינה רוזנבלום

מילים ולחן: פנינה רוזנבלום הפקה מוסיקלית: דור דקל
2/5

מה רוצה פנינה רוזנבלום? ניסיתי להבין את הראש שלה. מה הוביל אותה להוציא מחדש קוריוז זניח מקדם אירוויזיון 1983? חיפשתי תשובה בקליפ המושקע, שהיא צירפה לשיר. הוא נראה כמו פרודיה על עצמה. מרצדס מפוארת עוצרת מול וילה. שישה גברים מחוייטים ממתינים לה. זוג רגלי הבלונדה נשלף החוצה, היא צועדת לעבר הוילה כשהגברים בעקבותיה, מוסרת לאחד מהם את משקפיה וכפפותיה, כאילו מתח. ואז מתחיל השיר, שבגרסתו החדשה הפך לדאנס. פרודיה  לא מצאתי כאן. אם משהו שגרם לי  לצחוק – זה התסריט האנכרוניסטי-מגוחך עד פתטי: פנינה במטבח מפואר. מלצרים מעמיסים מגשי אוכל על השולחן. פנינה – זמרת במועדון לילה עם הרבה נצנצים וגברים שמפזזים לצידה. פנינה משתכשכת עם הגברים שלה בג'קוזי ושופכת עליהם סבון. פנינה מלטפת את הגברים בחדר סאונה, כשהם עטופים במגבות. זה נראה כאילו חסרה כאן סצינה, שירדה בחדר העריכה מטעמים מוסריים…
פרודיה לא, אז מה? לפי הקומוניקט, מדובר בשיר בעל מסר המייצג את "כוחה הנשי" בעידן ה – METOO# , והעיבוד החדש נועד "להמשיך להעצים את מעמדן של נשים ולדרוש את השוויויניות בין נשים וגברים שעדיין לא קיימת במאה אחוז". וואו.
אז ככה: הקליפ הוא עלבון לכל תנועה העוסקת בהעצמה נשית. לא מסר ולא שמסר.  סצינות מסוקסות, שאומרות משהו מאוד לא טוב באשר למעמדה של האישה. עניין ההעצמה – (היא לא הבטיחה לבשל-לכבס לו), הופך לסרטון המוריד את האישה למקומות הכי רדודים.
אילו רוזנבלום היתה תמימה, הייתי אומר – מילא. אבל היא לא. רוזנבלום היא אשת עסקים ממולחת, שחיפשה דרך לרענן את נוכחותה בתקשורת. מבחינה זו, היא אינה צריכה הרבה כישורים. כל שטות שלה תקבץ מיד את כלי התקשורת להצטרף לקמפיין שלה, ואם מדובר בשיר ובקליפ – על אחת כמה וכמה. צודקת: מה חשוב השיר. גרסת הדאנס הזו היא רידוד נוסף של הרדוד. העיקר שהמטרה הושגה. התקשורת חגגה עליה. נדמה לי, שלא היתה תוכנית ראיונות שלא התעניינה בה השבוע. שאלתם, מה רצתה פנינה רוזנבלום?

קח אותי הלילה/ נשק אותי חבר/ שמור לי את הבוקר/ חבק אותי מהר
תן לי כוח/ למד אותי חבר/ אהוב אותי הלילה/ לפני שייגמר
תמיד אישה/ תמיד אישה/ יפה וענוגה עצמאית ורכה/אישה אישה
תמיד אישה
לא אמרתי שאבשל לך/ לא הבטחתי שאכבס לך/ אך אבטיח להיות לצידך
תמיד אהיה לידך
תן לי חופש/ לחיות עוד אהבה/ תן לי להיות לבד/ אחזור תמיד אישה
תמיד אישה…

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן