מארינה מקסימיליאן

נשים שרות ערן צור

פסטיבל הפסנתר 2008

אולם סוזן דלל
4/5

המופע שבשבילו עושים פסטיבל פסנתר קרה-התרחש סביב הכישרון הבלתי נלאה העונה לשם מרינה מקסמיליאן בלומין, שקיבלה לנהל מוסיקלית ואומנותית ערב של זמרות שרות ערן צור עם איה כורם, אונילי, וטל גורדון. המוכשרת הזו בת העשרים וקצת מבינה שלפסטיבל פסנתר עם יומרות צריכים להגיע עם יומרות. ויומרות לעיתים, מולידות דברים טובים. מארינה עשתה עבודה מלאת המצאות דימיון,  שנדמה לי הפתיעה גם את ערן צור שעלה בסוף הערב לבמה אחרי שמארינה נתנה ביצוע חיים ל"לילות של ירח מלא". ואם לקחת משהו מהפסטיבל הזה – זה אקורד הסיום הזה של מארינה, תופעת טבע שממשיכה להפעים כל פעם חדש.
אנסח זאת בשני אופנים. הגרסה התבונית שרשומה בתוכניה: מארינה גלתה את הקוטביות הזכרית-נשית המיוחדת ביצירתו של ערן צור, ובדקה את הפרשנות לשירים בביצועים נשיים. ואפשר לנסח: מארינה התאהבה בשירים של ערן צור, עד כדי כך לקחה אותם לערב שלם, מגוון, זמרות שונות באופיין ובסגנונן, עיבודים –  רבי דמיון, שזה למעשה אותם הגברת.

שאלה ששאלתי את עצמי בסוף הערב – אם שירים של ערן צור, למה לא לקבל אותם מהמקור. למה לנסות מיני עיבודים ופרשנויות. הרי לא מדובר בסוג של שירי סטנדרט'ס, שזמרים אוהבים לבצע ולפרשן. התשובה שנתתי לעצמי החזירה אותי לשאלת ה"מה" וה"איך". והיו ביצועים בערב הזה שגרמו לי להעדיף את המקור. מצד שני, צל"ש למארינה על ההעזה ועל זה שלקחה ערן צור לשולחן העיבודים שלה ופשוט עשתה ממנו מטעמים. ערן צור בטעם כזה, ערן צור בטעם אחר. פסנתר וקונטרבס, פסנתר נטו, עיבוד להרכב הבנות, קסילופון. סולואים. אם רצינו לשמוע אינטרפרטציה, פרשנות אחת סוחפת  הרי היא הגיעה בביצוע הזה  ל"לילות של ירח מלא", סוג של אינטרפרטציה שמעניקה לשיר ממד שמעולם לא היה בו.

משתתפות: מארינה מקסימיליאן בלומין, איה כורם, אונילי, טל גורדון. ניהול אומנותי ומוסיקלי: מארינה מקסימיליאן בלומין. פסנתר: אורן סלע. קונטרבס: אור ברקת. פרקשנס: רוני עיברין

שירים: שולחן כתיבה – איה כורם, מארינה, אונילי, המכסה הירוק – מארינה, ערב ב' כסלו: איה כורם, תכלית בתחתית – טל גורדון ומארינה, עלבון – מארינה, תותים – מארינה, ירושלים אהובתי – אונילי ומארינה, על קו העימות: איה כורם, מארינה, אונילי, והחיים – איה כורם, גולדפינגר – טל גורדון וההרכב, פרח שחור – טל גורדון, הוא והיא – מארינה, קיץ – איה כורם, נשים כותבות שירה – כל זמרות הערב, לילות של ירח מלא: מארינה. הדרן: שולחן כתיבה  איה כורם, מארינה, אונילי.

נשים שרות ערן צור

 

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

3 תגובות

  1. מארינה בעמוד הבית שרה "לילות של ירח מלא" מתוך המופע. בקרוב הוידאו המלא!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן