אנה מורה צילום מרגלית חרסונסקי

פסטיבל מדיטרנה אשדוד

Ana Moura אנה מורה

המשכן לאומנויות הבמה אשדוד
4.5/5

זה קורה  לי לעיתים נדירות: אני נהנה משירים בלי להבין מילה. כשאנה מורה הפורטוגזית שרה, מתרחש הפלא הזה. מקשיבים לטון, לצליל, למנגינה, להבעה. הם הם המילים. אני מוצא עצמו נפעם, ממש כמו שהתרגשתי לשמוע זמרות כמו מרסדס סוסה, חאריס אלקסיו. תשאלו אותי על מה הן שרו, ותביאו אותי במבוכה. תשאלו אותי האם המוסיקה חלחלה – כאן יש תשובה ברורה יותר.
לפני 6 שנים שמענו את אנה מורה בסדרת מוסיקת העולם במשכן לאומנויות הבמה בת"א. היא אירחה אז את עידן רייכל, יועץ אומנותי לסדרה דאז, שעלה לנגן ולשיר איתה Sabe Deus . באשדוד היא חזרה על השיר במעט עברית קשה ("יש אמת/ בדברים שאת אומרת"…).  זכרה לו חסד. התרגשות.
בת 39, אחת מהכוכבות העולות-גדולות בסגנון הפאדו. עד שלא שומעים, קשה להבין כמה עוצמה בוקעת ממנה. מורה מזכירה ענקיות פאדו כמו מריצה (Mariza),דולצ'ה פונטס, כריסטינה ברנקו, מיזיה, כולן זמרות פאדו מבוקשות בעולם. אם יש מוסיקה עממית אמוציונאלית, שמגיעה ממקומות כל כך עמוקים, כזו שמייצרת ריגושים כבר בהקשבה בודדת, זוהי מוסיקת הפאדו הפורטוגזית.
תמירה, לבושה בשמלה שחורה ארוכה מנצנצת בחלק הראשון של הערב, ובהמשך מחליפה לזהובה. אנה מורה מייצגת את המסורת של הפאדו הפורטוגזי עם נגיעות מודרניות. אנג'לו פרייר על גיטרה (גיטרה פורטוגזית) הוא חלק בלתי נפרד מהצליל שלה. סגנון הפאדו ("גורל"), שצמח מתוך בתי קפה בליסבון, הפך למוסיקה המזוהה ביותר של פורטוגל. בדומה לבלוז, הפאדו משדר טונים מלנכוליים של כאב, אבל יש לו גם צד אפביט, שאנה מורה בחרה להבליט.
מורה מבינה את בעית מחסום השפה, ועושה כל שביכולתה להקל – ומגוונת בשירים קצביים. קול הקונטראלטו שלה שופע  גוונים, בין אפל לבהיר. כל שיר מכיל עולם ומלואו של תחושות: של חושניות, עצב עמוק, שמחה אמיתית. התאורה מאחור והוידיאו מוסיפים יופי ייחודי לאווירה. היא מובילה את הקהל בין הפאדו הותיק בנגינתו האקוסטית הנהדרת של אנג'לו פרייר, לצליל המודרני של הבס החשמלי של אנה מורה, מותירה את מאזיניה נרגשים וצמאים לעוד.

Sabe Deus של עידן רייכל

Angelo Freire – גיטרה פורטוגזית
Pedro Soares – גיטרה אקוסטית
Andre Moreira  – בס
Joao Gomes – קלידים
Mario Costa – תופים וכלי הקשה

שירים: Moura Encantada, Ai Eu, O Meu Amor… Brasil, Fado Dancao, Ninharia, Maldicao, Fado Magala, Despiu Saudade, Sabe Deus, Tens, Tens Os Olhos De Deus, Vou Dar De Beber A Dor, Valentim, Dis De Folga, Loucura, Desfado

צילום: מרגלית חרסונסקי

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן