Hot Club de Norvège

פסטיבל ניו אורלינס 2022 בתל אביב

יותר מ-90 משתתפים, 25 מוזיקאים מחו”ל והרכבים בין-לאומיים יביאו את מוסיקת הג’אז  מניו אורלינס למוזיאון תל-אביב ביוני

/5

יותר מ-90 משתתפים, 25 מוזיקאים מחו”ל והרכבים בין-לאומיים יביאו את מוסיקת הג’אז  מניו אורלינס למוזיאון תל-אביב ביוני. זהו פסטיבל שאינו מתהדר בכוכבי על, אבל ייחודו דווקא במוסיקאים ששמם אינו הולך לפניהם, בהפנינג שכולם יחד יוצרים במהלך הפסטיבל.

רביעיית החצוצרן הצרפתי  ג'רום אצ'ברי – המלכים מניו אורלינס – לואי ארמסטרונג וסידני בשה. ג'רום אצ'ברי מקדיש את חייו למוסיקה של ארמסטרונג. בנגינתו הוא שומר על אותנטיות וכבוד לג'אז המסורתי לצד גישה אישית, צליל ענוג ואילתורים משובחים.
תוכנית 2: מסתורי הג'אז הקריאולי – תוצר המיזוג ל נישואי התערובת בין האירופאים (בעיקר צרפתים וספרדים) לאפריקאים. השילובים הראשונים הביאו לבמה אמנים כמו ג'לי רול מורטון, סידני בשה, קיד אורי. יותר מאוחר השילוב השפיע מאד על החצוצרן מניו אורלינס ג'ו "קינג" אוליבר, אשר גם הקים את תזמורת הג'אז הקריאולית.

Jérôme Etcheberry חצוצרה (פריז) Adrian Cox קלרינט וסקסופון (לונדון) Sebastien Girardot בס (פריז) David Kelbie גיטרה (לונדון)

אלמיי פרננדז Alemay Fernandez (פריז/ סינגפור) באהבה לג'ורג' גרשווין. היא הזמרת האסייתית היחידה שהופיעה עם 3 מתזמורות הג'אז המובילות בעולם: תזמורתו של וינטון מרסליס והלינקולן סנטר, קאונט בייסי ודיוק אלינגטון. בעלת קול אלטו עמוק, הנע בין “סול” לסווינג, שמסוגלת לנוע בכל סגנונות השירה שהמוסיקה של גרשווין מחייבת.מ”סאמרטיים” של פורגי ובס האופראי ועד ל”קצב משגע” הסווינגי והקליל.
Alemay Fernandez שירה (סינגפור) Jérôme Etcheberry חצוצרה (פריז) הילה קוליק פסנתר, ניהול אומנותי  (ניו יורק/ ישראל) יונתן לוי בס (ברלין / ישראל) דני דנור תופים (ניו יורק / ישראל)



להקת הסווינג הצועני " הוט קלאב דה נורבג' " נשענת על רעיון הסווינג הצועני שייצרו בפאריס עוד בשנות ה-30' סטפן גרפלי ודג'אנגו ריינהרדט בהקימם את "הוט קלאב דה פראנס". הלהקה, שמסיירת בעולם כבר למעלה מארבעים שנה, ניגנה עם סטפן גראפלי בשנות השמונים עם עלייתו מחדש של הסגנון לכותרות.

Gildas le Pape גיטרה Svein Aarbostad בס Ola Erlien גיטרה Finn Huge כינור ומפוחית

יולנדה רוביסון וכריסטיאן וינטר – בלוז לדיוק אלינגטון. הזמרת והסקסופוניסט בשיר הלל לענק הג'אז הפסנתרן, המלחין, מנהל התזמורות, המעבד, כותב המוסיקה לריקודים, המוסיקה קולית, אפילו מוסיקה לבלט ולמקהלה.
וינטר וההרכבב יגישו ערב נוסף כמחווה לנגן, מלחין ומוביל ההרכבים, מלך הסווינג, בני גודמן, שכונה כונה "מלך הסווינג".
Yolanda Robinson שירה (ניו אורלינס)  Christian Winther סקסופון וקלרינט (ניו אורלינס) Richard D. Johnson פסנתר (ניו אורלינס) Barry Stephenson בס (ניו אורלינס) Charles Goold תופים (ניו יורק)

תזמורת ה"סווינג דאנס אורקסטרה" מברלין בלהיטים הגדולים של מועדוני ניו יורק. זהו היבט תזמורתי על עולם הסווינג אשר רתח בחצי השני של שנות העשרים ושנות השלושים במועדוני ניו יורק כמו מועדון הכותנה, "רוזלאנד" וה"סבוי". רפרטואר תכנית זו כולל להיטים רבים ומוכרים כמו: A Tisket A Tasket וכמובן In The Mood אשר יועדו, בזמנו, בעיקר לרקדנים. תוכנית נוספת של האורקסטרה: מראג טיים לשגעון הסווינג. 

Andrej Hermlin פסנתר וניהול אמנותי Rachel Hermlin שירה David Hermlin שירה ותופים Duspiwa Daniel Joshua טנור סקסופון Stefan Schaetzke קלרינט  Fevre Hippolyteחצוצרה Jack Baker Latimer גיטרה ושירה Malte Toenissen בס

כליזמר פינת ניו אורלינס (ישראל) הרכב אקוסטי, המושפע בעיקר מהמוסיקה מאזור הבלקן ומזרח אירופה ומשלב בין היתר אלמנטיים של ג׳אז, מוסיקה ערבית ומוסיקה קלאסית.
גל קליין קלרינט ינוש הורויץ אקורדיון אסף רבי קונטרבס אורי נוה כלי הקשה

מקהלת "פנגה גוספל" – הגוספל של ארית'ה פרנקלין. מיטב שיריה של זמרת הגוספל, הסול וה RNB המיתולוגית אריתה פרנקלין, ילידת ממפיס שבדרום ארה"ב  –
במקבץ מיוחד של המקהלה לפסטיבל ניו אורלינס של תל אביב.

מקהלה: סופרן/ מצו סופרן – הילרי סרג'נט, מאיה רוז, אוליביה קריוקי, פוראבר פואיטיז, קאיה פרלור, אלט – מיכל ויינשטוק, דורותי ננטונגו, טל ג'וליאן, טנור – צ'רובין נג'מבה, פול איזאק, שרון וזנה נגנים: ניצן קולקו פסנתר וניהול מוסיקלי, איתן דרבקין קלידים, אורי דויזון בס, איתמר ויינשטיין תופים, גון שני קונטרבס, זוהר יעקב כלי הקשה

ריצ'ארד ג'ונסון אלופי הפסנתר קונצרט+הרצאה פרופ' ריצ'ארד ג'ונסון ידבר על גלגוליו של הפסנתר החל מסקוט ג'ופלין, ג'יימס פ. ג'ונסון, יובי בלייק (ריצ'רדס "הדוד הגדול"), פאטס וולר, ארול גארנר, הרבי הנקוק, מקוי טיינר, אחמד ג'מאל, אוסקר פיטרסון ורבים אחרים.
ג'ונסון יתייחס לכמה מהתפיסות האידיאליסטיות של גישות נגינה בפסנתר ג'אז תוך שימוש בשתי ידיים באופן שווה אך באבחנה בתפקידים השונים. הוא ידון גם בשימושים השונים במבנה הצורה של רפרטואר הג'אז הסטנדרטי.

אייל וילנר מניו אורלינס להארלם. סקירה  של סגנונות הריקוד השונים כמו הסטפס וריקודים המבוססים על תיאטרון-מחול, דרך הצ'רלסטון, לינדיהופ וסווינג
ועד להגעתם, באמצע שנות העשרים, עם גלי ההגירה הגדולים מניו אורלינס לשיקגו ולהארלם – ניו יורק, והטרנספורמציה שעברו ל ריקודי "פופ" היפ הופ ועוד.הקונצרט בהשתתפות רביעיית רקדנים ונגנים.

אייל וילנר סקסופון קלרינט רון דוברובינסקי ריקוד שרון דוברובינסקי ריקוד יונתן ריקליס פסנתר רם ארז בס יונתן רוזן תופים

דין צור וההפתעות – הלהיטים הגדולים של פול וייטמן. פול וייטמן היה מחלוצי הג'אז, מנהל תזמורת ריקודים, מנצח ומעבד. בתחילת שנות העשרים היו לפול וייטמן מספר תזמורות אשר הוא הנהיג וניהל. התזמורות שלו היו ברובן "תזמורות סלון", בעלות הרכב מוסיקלי מעורב של נשפנים יחד עם נגני מיתר, כאלו שניגנו חומרים מוסיקליים שהיו מעורבים בג'אז האמריקני ובשירים והנעימות שהובאו לאמריקה בסוף המאה התשע עשרה בואכה המאה העשרים. דין צור, אשר שב לאחרונה מעשור בניו יורק ותזמורת ההפתעות שלו יגישו ממיטב המוסיקה של ויימן,

דין צור סקסופון, קלרינט, עומר אשנו כינור, גבריאל בייגל צ'לו, אנטון לוצקי סוזפון, יונתן רוזן תופים

נשף כוכבי הפסטיבל – המסורת מנצחת – מיטב ההרכבים והאמנים של פסטיבל ניו אורלינס השלישי במעין רוויו מוסיקליהחוגג  סיום הפסטיבל.

פסטיבל ניו אורלינס בתל אביב יתקיים בתאריכים 16- 17 -18 ביוני 2022 במוזיאון תל אביב לאמנות

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן