פסנתרן הג'אז מונטי אלכסנדר להופעה אחת במשכן לאומניות הבמה בת"א בינואר 2014

/5

הפסנתרן הוירטואוז מונטי אלכסנדר יגיע בחודש הבא להופעה ראשונה בישראל בקונצרט הפתיחה של "ג'אז במשכן" המקוצר במשכן לאומנויות הבמה בת"א. הקריירה המוסיקלית של מונטי אלכסנדר משתרעת על פני חמישה עשורים. סגנונו מתאפיין בשליטה במגוון רחב של ז'אנרים, בשילוב המתבסס על שורשיו הקאריביים יחד עם סגנון מיינסטרים ג'אז וחיבור חזק לסווינג. אלכסנדר מנגן קאברים ללהיטים של נט קינג קול, בוב מארלי ואחרים.
מונטי אלכסנדר נולד בקינגסטון ג'מייקה ב-1944, וכנער הופיע כפסנתרן מקצועי במועדונים בקינגסטון. בשנת 1961 עבר עם משפחתו למיאמי. כעבור שנה הגיע לניו יורק, שם התערה בזירת הג'אז וחבר לאמנים כפרנק סינטרה, דיזי גילספי, סוני רולינס, קלארק טרי, קווינסי ג'ונס, מילט ג'קסון וריי בראון אשר ביססו את מעמדו ככפסנתרן מוביל. עד היום הקליט למעלה מ- 70 אלבומי אולפן והופעות. בשנות השבעים הקים שלישייה עם הבסיסט ג'ון קלייטון והמתופף ג'ף המילטון. הוא עמד מאחורי פרויקט "הארלם קינגסטון אקספרס", שהורכב משילוב נגני ג'אז ונגני רגאיי.
"אני פתוח מאד לכל הסגנונות המוסיקליים, לא נצמד לסגנון מוסיקלי מסוים אלא שואב השראה מכולם", אומר  מונטי אלכסנדר,  שיופיע בקונצרט במשכן בהרכב שלישיה האהוב עליו עם דזרון דאלאס – קונטרבס, אובד קלוויאר – תופים.
אלכסנדר יערוך במהלך ביקורו בארץ סדנת אמן לנגנים צעירים מצטיינים – יום חמישי 16.1.2014 בחדר החזרות בבניין האופרה הישראלית. השתתפות בכיתת האמן – בתיאום טלפוני מראש.

וידיאו: No Woman No Cry 

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן