פסנתרן הג'אז מקוי טיינר לישראל

/5

הפסנתרן מקוי טיינר McCoy Tyner בן ה-73, ענק ואגדת הג'אז, יגיע להופעה יחידה עם הטריו שלו בפתח-תקווה. מאחורי טיינר קריירה מרשימה ארוכת שנים מאז היה צלע מרכזית ברביעייה המיתולוגית של ג'ון קולטריין. זהו ביקורו הראשון בארץ מאז שנת 1995.
טיינר, מהפסנתרנים החשובים והמשפיעים של עולם הג'אז יגיע לישראל בליווי המתופף פרנסיסקו מאלה והבאסיסט ג'ראלד קאנון.
טיינר נולד בפילדלפיה ב-1938 לאם פסנתרנית שניהלה סלון יופי לפרנסתה ואב מסורתי שאסר עליו לנגן על פסנתר. כאשר לא שעה מקוי לבקשת אביו, נאסר עליו לנגן בבית ומק'קוי הצעיר החל לנגן בביתו של אחד השכנים. אמא טיינר תמכה בבנה והחלה לחסוך כסף כדי לקנות לו פסנתר שהוצב בסלון היופי שלה, והוא ניגן שם להנאתם של העובדים והלקוחות.

ב-1955 פגש טיינר את האיש אשר שינה את הקריירה שלו: ג'ון קולטריין. טיינר ניגן באותה תקופה באחד המועדונים בפילדלפיה. קולטריין גר בקרבת מקום והגיע במקרה לאחד הערבים. טיינר סיפר כי קולטריין היה עבורו כמו אח גדול. ב-1960 הקים קולטריין את הרביעייה הידועה שלו עם טיינר הצעיר כפסנתרן. לימים תהפוך הרביעייה הזו לאחד הדברים הגדולים שקרו לג'אז המודרני. במהלך שבע השנים הבאות הקליטו יחדיו לא פחות מ 27 אלבומי מופת, שנהפכו לאבני דרך בעולם הג'אז.
מאז מותו של קולטריין ב1967, ועד היום הוציא טיינר למעלה מ 70 אלבומים כמוביל בלייבלים הנחשבים מיילסטון, אימפולס ובלו נוט. האלבום The real McCoy שיצא ב 1967 נחשב לקלאסיקה ולאחת היצירות החשובות בתולדות הג'אז ובגדר פריט חובה באוסף של כל חובב הז'אנר.
על ההפקה אחראיות חברת ההפקה נרנג'ה (ג'ואנה ניוסום, מולאטו אסטטקה ובקסטר דיורי) בשיתוף כרמי וורטמן (צ'יק קוריאה, ג'ו קוקר וג'ניס איאן). זהו שיתוף הפעולה השני בין הגופים לאחר ההצלחה שלהם עם בראד מלדאו ביולי 2011.

McCoy Tyner Trio מוצ"ש, 10/03/2012, 21:00 היכל התרבות פ"ת.

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן