ליאורה יצחק

פספסה את עצמה

ליאורה יצחק

הכוכב הבא לאירוויזיון 2020
3.5/5

איתי לוי צודק. ליאורה יצחק, הזמרת המזוהה ביותר בארץ עם שירה ומוסיקה הודית, לא הגישה שיר שהעיף אותי.  אני מבין את הגישה שלה: היא חשבה על משהו שיתאים לאירוויזיון, אבל פספסה את עצמה. ההשתרעות שלה במהלך השיר על הרצפה – היתה חלק מהמגמה הזו, אבל זה ממש לא תאם את אישיותה. השופטים עפו עליה מתוך היכרות עם האותנטיות שלה כזמרת בעלת קשר לראגות ההודיות, אבל זו (האותנטיות) לא הגיעה לתחרות.
ליאורה יצחק, מנסה לספר סיפור מסע חיים העוברים  מלוד למומביי ובחזרה. למעשה הגיעה לתחרות עם הסינגל ראשון מתוך אלבומה החדש.  המגמה שלה – להפוך את הסיפור המורכב למשב פופ דאנס קופצני המוני מכוון רחבות המועדונים. האוריינטציה  קורצת למסלול מיינסטרים פאנקי מחוייך ופופוליסטי עם נגיעות במוסיקה הבוליוודית. "מעלה מעלה הגיע יום חדש", שרה ליאורה יצחק, אלא שהשיר מפספס את מהות ועומק המסע והמעברים שלה מישראל להודו ובחזרה, תוך העדפת המצהלה השטחית במטרה להשיג קידום מכירות מהיר באמצעות הקליל והשמח. אין לי מושג אם דווקא המתכון הזה מתאים לאירוויזיון, אבל אני חש שיצחק אינה מצליחה להגיע כאן לעומק האותנטיות שלה. הייתי מציע לרדת מה"מעלה מעלה" מעט למטה ולחפש שם את עצמה.
גאלה בראון: היא שומרת על הגחלת הצרפתית שלה, אבל רוצה להיות זמרת ריתם נ' בלוז ליגת על. קרן פלס מיהרה לתת כחול וכינתה אותה "מוצר מוגמר" , "יצור מהמם" ו"נמרה". מי צריך כל כך הרבה סופרלטיבים בלי לרדת לרזולוציות?! צדק אמדורסקי כשנמנע מהצבעה, ולמעשה הצביע אדום: המקצוענות של גאלה בראון נראית ונשמעת טכנית מדי, כאילו היא "מזייפת" אותה בהגדרה המדויקת של אמדורסקי או: לא כל מה שנראה נוצץ מבחוץ הוא יהלום מלוטש.

גאלה בראון – Ain't Nobody
נווה מאמו – Hello
ליאורה יצחק – "מעלה מעלה"

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן