פרנק טרנר - No Man'a Land

No Man's Land

פרנק טרנר

הליקון
4/5

‘No Man’s Land’ מוקדש לכל אורכו לסיפורים של נשים, שחייהן לא זכו להארה הולמת בגלל היותן נשים. פרנק טרנר: "האלבום מפגיש בין שני תחומי העניין העיקריים שלי בחיים, שהיו תמיד נפרדים זה מזה – היסטוריה וכתיבת שירים". (טרנר ידוע כמי שמחפש אתרים היסטוריים שנשכחו מזמן בטיולים פסיכוגאוגרפיים מודרכים, כשהוא אינו מופיע)
‘No Man’s Land’', אלבומו השמיני מוקדש לנשים כמוו הנזירה הביזנטית קסיאני (The Hymn of Kassiani), הפעילה הפמיניסטית המצרית הודא שעראווי (The Lioness), ורסוסי אן (Rescue Annie) שפניה שימשו כמודל לבובת ההחייאה הרפואית ברחבי העולם. הוא מספר את סיפורה של חלוצת הרוק אנד רול האחות רוזטה תרפ, זמרת אולם הריקודים דורה האנד, מרגלת מלחמת העולם הראשונה, מטה הארי ועוד. פרנק טרנר שר על שתים עשרה נשים שנשכחו ברובם אבל ועל אמא רוזמרי ג'יין, כמחווה לנחישותה בחלקים הקשים יותר של ילדותו.
עבור יוצר שרמת המחלוקת לגביו האפילה פעמים רבות על פופולריותו, פרנק טרנר עשה צעד נועז להוציא אלבום שכולו על נשים, מהלך שנראה כמזמין ביקורת. עצם בחירתו של טרנר לכתוב אלבום בלעדי על נשים אינו מהווה בעיה. מה שחשוב, הוא איך הוא עושה את זה. בליווי נגניות אולפן ובהפקת קתרין מארקס, נשמע אמין, מוסיקה שמגיעה עמוק מתוכו. פודקאסט שפרסם על Tales from No Man's Land, מספק הקשר עמוק יותר לגבי הנשים בשירים ומדוע הוא כתב עליהן. מבחן השירים ב- No Man's Land הוא האם הם יכולים לעמוד בפני עצמם בלי קשר לתוכן הפודקאסט, והאם פרנק יכול למצוא איזון בין סיפור הסיפורים לכתיבת שירים מעניינת. כשהוא משתחר מהאילוצים של חיבור השירים לחייהן של הנשים הללו ומצליח להגיע לליבה הרגשית של הסיפורים, פרנק הוא במיטבו.
"האמנתי לך, ויליאם בלייק" (“I Believed You, William Blake”) מעמיד את את קתרין בלייק בצל בעלה. היסטוריונים לא יודעים עליה כמעט דבר אלא בהקשר של יצירתו של ויליאם בלייק, כך שבמקום זאת השיר חושף כמיהה עמוקה ומפחידה שלמרות שהיא פיקטיבית, היא מרגישה אמיתית להפליא.
"אשה מושלמת", (“A Perfect Wife”) נכתב על הרוצחת הסדרתי נני דוס, המספרת בנונשלנטיות את הסיפור שלה. האם הנימה הזו היא סוג של הומור שחור? השירים הטובים ב- No Man's Land מערבבים היסטוריוגרפיה עם עם מוסיקה נגישה. "הלביאה" “The Lioness” הוא שיר רוק תזזיתי מהטובים באלבום.
האלבום רחוק מלהיות מושלם, אבל עדיין מיוחד מאוד בתפר שבין אינדי-פופ/ רוק לפולק והוא מקרין אמת של יוצר, שעושה טת מה שהוא מאמין בו.

וידיאו: Sister Rosetta

1. Jinny Bingham's Ghost
  2. Sister Rosetta
  3. I Believed You, William Blake
  4. Nica
  5. A Perfect Wife
  6. Silent Key
  7. Eye of the Day
  8. The Death of Dora Hand
  9. The Graveyard of the Outcast Dead
  10. The Lioness
  11. The Hymn of Kassiani
  12. Rescue Annie
  13. Rosemary Jane
שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן