צ'ארלס טרנר

צ'ארלס טרנר ושישיית אייל וילנר במחווה לשירים של בילי אקסטיין

מופע ג'אז מלא שמחה ואנרגיה שהתחיל בבלוז והמשיך בתפר שבין סווינג לביבופ

ג'אז חם שמיים הפקות
4.5/5

יכול להיות משהו מלהיב בהאזנה לזמר ג'אז שמצליח בפרייזינג נכון, במנעד גבוה, בשליטה להעניק לשירים עוצמה ופרשנות ייחודיים. יש זמרים שאוהבים לחקות נגני ג'אז, יש שלוקחים  הרבה סולואים מאולתרים בסגנון 'סקאט', יש שמעדיפים להתמקד בפרשנות שלהם למנגינה ולמילים. ישנם הזמרים שמחפשים את התזמורות הכי טובות להתחבר אליהן, כדי לייצר את הסווינג הכי מדליק באינטרקציה שמתאפשרת בעיקר בג'אז.
זה מה שקיבלנו מהמפגש של הזמר צ'ארלס טרנר ושישיית הסקסופוניסט אייל וילנר במוזיאון תל-אביב בערב שהוקדש לשיריו של בילי אקסטיין, זמר ג'אז ופופ האמריקאי ומנהיג הלהקות, ששנים אחרי מותו (ב-2019) זכה בפרס הגראמי על מפעל חיים "למבצעים שבמהלך חייהם תרמו תרומות יצירתיות בעלות משמעות אמנותית יוצאת דופן לתחום ההקלטות". ה"ניו יורק טיימס" תיאר אותו כ"מנהיג להקה משפיע שהבס-בריטון הנעים שלו נתן השראה לזמרים כמו ארל קולמן, ג'וני הרטמןג'ו וויליאמס, ארתור פריסוק ולו רולס בתקופת הסווינג והביבופ". עולם הג'אז משופע בשמות כפרנק סינטרה, לואי ארמסטרונגבינג קרוסביאל ג'ארובובי מקפרין, פחות שמעו על בילי אקסטיין. צ'רלס טרנר אמנם הגיע לעשות תיקון מסוים, אבל קודם כל להשמיע את עצמו בסיוע עיבודיו של וילנר.
וילנר
כתב עיבודים תוך הבלטת אלמנטים מוסיקליים  ש"מזיזים" אותו בלשונו. התוצאה – מופע ג'אז מלא שמחה ואנרגיה, שהתחיל בבלוז והמשיך בתפר שבין סווינג לביבופ (I Love The Rhythm In a Riff) סקסופון, חצוצרה, טרומבון, בס ופסנתר היוו תזמורת אפקטיבית לזמר, ששירתו היא חיבור בין ג'אז אולד סקול לאלמנטים חדשניים הנובעים מיכולת ההמצאה והדמיון שלו. הוא שר את הבלדה Prisoner Of Love המזוהה עם אקסטיין ועוד בלדה נפלאה – You'll never walk alone מתוך המחזמר "קרוסל". שיאו של החיבור בין הזמר והתזמורת היה  ב – Caravan מאת דיוק אלינגטון, גרסה לא שגרתית, תוצר העיבוד האוונגדי של וילנר, שהובילה לביצוע קולי חריג ולריקוד משותף נלהב של הזמר והמנצח. גם בגרסה ל – Blue Moon מאת רוג'רס והרט, טרנר הרשה לעצמו "להתפרע", וב – Oop Bop Sh'bam של דיזי גילספי – להשתעשע בשיתוף הקהל בשירת סקאטינג (מלודיה מאולתרת של הברות חסרות משמעות). וילנר את טרנר השחילו גם שירים מקוריים Will You Be My Quarantine? שנכתב ע"י וילנר בימי הסגר בקורונה ו – Harlem Harlem Harlem מהרפרטואר של טרנר עם ה – "אפטאון סווינג" בו ניצח על ההרכב בתנועות יד חדות, שגרמו לצחוקים אצל הקהל. הסיום Straighten Up and Fly Right (נט קינג קולאירווינג מיילס) היה פינאלה מרהיב לערב ג'אז מלהיב. 

צ'ארלס טרנר, בוגר מכללת ברקלי, הופיע במועדונים הנחשבים של ניו יורק ובעולם. האלבום השני של טרנר “Single & In Love”, שהופק על ידי המתופף זוכה הגראמי, יוליסס אוונס ג’וניור, זכה לשבחי המבקרים. צ’ארלס הוא סולן להקת Charles Turner & Uptown Swing, מלמד בבית הספר האמריקאי למוזיקה מודרנית בפריז, ונותן כיתות אמן באוניברסיטאות כמו NYU. טרנר מלא תשוקה להביא סווינג וג'אז למאזינים מכל הדורות והרקעים באמצעות ההרכב שלו והפרויקט Charles Turner & Uptown Swing.

נגן הנשיפה, המלחין-מעבד מנצח אייל וילנר, יליד תל אביב, בוגר עירוני א', עבר לניו יורק ב-2007. הוא בוגר הניו סקול היוקרתי. במהלך השנים הפך לאחד הקולות החדשים המובילים בסצנת הסווינג והביג בנד בניו יורק. הקים את הביג בנד שלו בשנת 2008. מאז הוא וההרכב הופיעו ברבים במועדונים נחשבים כמו מועדון הג’אז Dizzy’s Club בלינקולן סנטר, Iridium Smalls ובימת הקיץ בסנטרל פארק. שני האלבומים הראשונים של הביג בנד זכו לביקורות מצוינות וביססו מעמדו בסצנת הג'אז העכשווית בארה”ב ובקנדה.

השתתפו:  צ'ארלס טרנר שירה (ניו יורק) אייל וילנר סקסופון וחליל וניהול אמנותי (ניו יורק) יונתן קוזלובסקי חצוצרה, יונתן פלד טרומבון, קטיה טובול פסנתר, רם ארז בס, יונתן רוזן תופים.

1        The Jam by Eyal Vilner
2       Have a song on me
3        Tell Me Pretty Baby
4        I Love The Rhythm In a Riff
5      Prisoner of Love
6        Harlem Harlem Harlem
7        You'll never walk alone
8        Caravan
9      Will You Be My Quarantine? by Eyal Vilner
10    Blue Moon
11   Oop Bop Sh'bam
12     Fly Right

צילומי סטילס: מרגלית חרסונסקי

I Love The Rhythm In a Riff

Harlem Harlem Harlem

You'll never walk alone

Caravan

Blue Moon

Oop Bop Sh'bam

Fly Right

 

שיתוף ב facebook
share

1 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

1 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן