צפו: 10 שנים לאיחוד המחודש של הפינק פלויד

/5

ב-2 ביולי 2005, חברו חברי ההרכב הקלאסי של פינק פלויד לאיחוד מחודש במסגרת Live 8, קונצרט הרוק הבינלאומי הגדול, שנועד להפעיל לחץ ציבורי על מנהיגי שמונה המדינות המתועשות, שהתכנסו  מספר ימים לאחר כך לוועידת ה  G8 שדנה במחיקת החובות של מדינות אפריקה.  זו הייתה הפעם הראשונה שפינק פלויד התאחדה מאז סיום הופעות "החומה" ביוני 1981. מותו של הקלידן ריצ'ארד רייט ב-2008  הפך את ההופעה הזו לאחרונה בהחלט של הלהקה.
בוב גלדוף שאירגן את האירוע, עבד קשה כדי לשכנע את הארבע להופיע כפינק פלויד. הם נפגשו 10 ימים לפני הקונצרט בבית מלון בלונדון (Connaught Hotel) היו ביניהם חילוקי דעות על השירים שיבצעו. רוג'ר ווטרס רצה מאוד לעשות את Another Brick in the Wall. דיוויד גילמור התנגד. הוא חשב שהשיר אינו מתאים לאירוע תמיכה באפריקה. "הילדים באפריקה לא צריכים לשיר – 'We don't need no education'  . גילמור צדק ושכנע את האחרים. אחרי ויכוחים הוסכם לבצע את Breathe, Money, Wish You Were Here ואת Comfortably Numb. הם עלו על בימת ההייד פארק בלונדון לקראת חצות אחרי להקת ה – Who. ווטרס אמר לקהל: "מרגש אותי לעמוד כאן עם שלושת חברי. אנחנו עושים את זה בשביל כולם ובמיוחד בשביל סיד בארט, הגיטריסט והזמר, חבר הלהקה, שפרש ממנה כתוצאה ממה שהודגדר "התמוטטות נפשית". בארט נפר שנה לאחר הקונצרט הזה.
ההופעה בת 24 הדקות הייתה נקודת השיא של הקונצרט. הארבעה יכולים היו לנצל את המומנטום ולצאת לסיבוב הופעות עולמי, שהיה מכניס לכל אחד מהם סכומי עתק. זה לא קרה, כי ווטרס וגילמור פשוט לא רצו בזה.

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן