שמע ההופעה

קובי אפללו

אמפי שוני
4.5/5

לקראת סיום הודה קובי אפללו לאחד שבשמיים. "שחקת אותה הערב!", הרים ראשו מעלה. אמר את הדברים כמעט באותו טון נונשלנט, כפי שסיפר בדיחה על טרמפיסט שזיהה אותו כשלומי אפללו. תודה לך אלוהים, שהתפנית הערב מכל מטלותיך וירדת לאמפי שוני להיות איתי שעה וחצי.
אשרי המאמין – ובקלות הסחבקית הזו. כותב שורות אלו אינו מזהה מהות הקשר בין קובי אפללו ליושב במרומים, אבל שירה כזו כמו ששמעתי תחת שמי שוני – היא מהסוג שככל הנראה דבק בה משהו נשגב מבינה. לך תסביר את זה במילים. זמר של נשמה יתרה, יפה-נפש בלי מרכאות, פשטות של חכמת חיים ארצית. יש לכם הגדרות יותר מדויקות?
רגע, מה אני מחדש? בואו נשאל את זה אחרת: היש חדש אצל קובי אפללו? קודם כל – סיבת ההתכנסות – הדיסק המצוין "שמע". פולחן ההשקה המפורסם. ולחגיגה התייצבו בסערת רגשות וטונות אמוציות מירי מסיקה ואברהם טל, ברגע שאף הוא (טל) ראוי להודות לאחד שבשמיים. הגיע כמובן מבחר להיטים אולטימטיבי, קהל ששר, שמצטרף בריקודים ( רק בנות? אפללו על תקן הראל סקעת?!) תזמורת עשירה של תשעה נגנים מאחור, עיבודים פונקציונאליים.
תרשו לי להעתיק מעצמי מדברים שכתבתי על הדיסק: קובי אפללו הוא קול וסגנון. טנור נדיר ושירה פיוטית. זמר של טון ומצלול. אינו נושא דגלים, מתנתק מעמודי החדשות, נשאר נאמן לנשמתו האצילית. הוא טרובדור ורומנטיקן, הכי קרוב לעצמו, במהות הכי תמה ופשוטה. פוסט מודרני בשזירה של אלמנטים מזרחיים מסורתיים למנגינה-עיבוד העכשויים.
בשוני, קיבלנו כמעט הכל: את הסלסול שתואם את השפה הפיוטית האסתטית המתנגנת, את המצלול המדויק, שחובר לסלסול הכל-כך מיוחד-אקזוטי-מזוכך שלו, את הבלתי אמצעיות והפשטות היפה ואת ההומור הלא מאולץ. שילוב כזה חייב להוביל אל קונצנזוס המיינסטרים, לגבור על מוצרי אינסטנט חפלאיים הממותגים כמוסיקה מזרחית, להוביל אותו כמה קילומטרים דרומית מערבית – לא רחוק מחדרה בין הים לחולות, לאמפי הרומאי הגדול.

נגנים עידן כרמלי– תופים, יוסי מור– קלידים, יניב פופיק– בס, איתמר מאירי– גיטרות, יוני אמבר– גיטרות, גליה חי– ויולה, הילה אפשטיין– צ'לו, חן שנהר– כינור ראשון, אבנר קלמר– כינור שני
שירים: צחורת כנף, אהבה משוגעת, ענני, שמרי עליי, אין לי דבר אחר, ברכת המלך (עם מירי מסיקה), שיר געגועים (עם מירי מסיקה), באה אליכם (עם צירי מסיקה), בא מן השתיקה, סודות, שמע, כשאת שבה אלי, קול גלגל (עם אברהם טל), חצי אדם (עם אברהם טל), הזמן עושה את שלו (עם אהרהם טל), ים הרחמים, ביום הכי בהיר, מכתב לאחי, מה שהלב שלי בחר. הדרן: רוקד לפעמיות ליבך, עוד ניפגש, שיר למעלות

 

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן