שער

קיאון הרולד, ניק ווסט ה – Musician + Magic

פסטיבל ג'אז תל אביב

רקנטאי, אסיה מוזיאון ת"א
/5

Mugician הוא צירוף בין המילים Musician + Magic, צמד המילים המכתיר אלבום שמכיל את המסע של זוכה הגראמי קיאון הרולד, ביטוי לכאב, זעם וטראומה, שחווה החצוצרן בעקבות גל מעשי האלימות ששטפו את עיר הולדתו פרגוסון אחרי הריגתו של הצעיר השחור מייקל בראון ע"י המשטרה בפרגוסון  מיזורי באוגוסט 2014. הרולד חצוצרן ג'אז ופעיל פוליטי, הוא בן טיפוחים של וינטון מרסליס, תערובת של מיילס דייוויס, וכריסטיאן סקוט, יוצר משהו מאוד רלוונטי ומאוד Cool. הסאונד גס ומושחז. הוא ממלא את יצירותיו עם האני מאמין שלו שנמצא חזק באזור של אהבה, סובלנות וחמלה.
המופע של Keyon Harrold Quintet באולם רקנאטי נפתח ב"הודעה קולית", שהשאירה אמו של קיון בנייד שלו, הוא מתייחס אליה כגיבור שלו, קולו מלא חום ואהבה. הקטע מבוצע כשהוא טעון רגשית בדקות הראשונות של המופע. הרולד מנגן חצוצרה בחיוניות ובעוצמה מתמשכות, באופן שמבטא גם את האמירה הפוליטית שלו. ניר פלדר, הישראלי, על הגיטרה היה פשוט מדהים בסולואים שלו, צ'רלס היינס, מושלם על תופים,  ברט ויליאמס – בנגינת מופת על פסנתר, נשמע כמו משורר על הקלידים.
קיון הרולד, חצוצרן בעל שליחות, הבריק באישיות כריזמטית, בכישרון עשיר, ויותר מכל, במוסיקה של לב גדול. לקראת סיום הוא הפתיע בממתק: אלי דג'יברי, אורח קבוע במופעי ג'אז בינלאומיים, חילק איתו דואט. מפגש של Mugician כפול 2.

הרכב: קיאון הרולד- חצוצרה, ניר פלדר – גיטרה, ברט וויליאמס – פסנתר, ברניס טרביס – בס, צ'ארלס היינס – תופים, אורחת: אנדריאה פיציקוני – שירה

כעבור שעה קיבלנו הצגת Punk מהסוג שרואים פעם בחיים. את הבמה באולם "אסיה" כבשה בסערה ניק ווסט, נגנת בס חשמלית וזמרת סול, שכבר מהמראה שלה אתה מבין: כאן לא יהיה משעמם. הוכחות – כבר האופן שבו ניק ווסט  זזה, מדהימה קהל בכל מקום. מספרים עליה שהיא אינה צפויה בחיים ועל הבמה כאשר היא שרה, רוקדת או מוציאה את הבלתי אפשרי מהבס שלה.
ניק ווסט ניגנה עם פרינס (היא מספרת על זה במהלך הערב), עבדה עם המפיק האגדי קווינסי ג'ונס והפכה לבסיסטית המועדפת על לני קרביץ, סטיבן טיילר וג'ורג' קלינטון. היא פתחה בקריירת סולו מרשימה עם הופעות סולדאאוט מול קהל של אלפים מיפן דרך אוסטרליה ועד אירופה. ווסט היא מפגן פאנק מסעיר של באס ללא הפסקה, תנועה של רקדנית, אינספור פוזות, ובעיקר – מוסיקאית ססגונית ונגנית נלהבת, אישיות נוצצת חוצת סגנונות – פאנק, רוק, R & B וג'אז, מעצימה את ההופעה שלה במהלך הערב, מוציאה את הקהל הכי ישנוני מהמושבים. לווסט יש סגנון ייחודי וטונה של גרוב. בלעז מתרגמים את משמע האוזניים ומראה העיניים ל – moving performance. אכן היא הזיזה את כולם.

צילומים: מרגלית חרסונסקי

Keyon Harrold Quintet

Keyon Harrold Quintet

Keyon Harrold Quintet + Eli Degibri

Nik West- Purple Unicorn

Nik West- Purple Unicorn

Nik West- Purple Unicorn

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן