קייט בוש 6

קייט בוש הקאמבק הגדול

הוכנסה השבוע להיכל התהילה של הרוק לצד ג'ורג' מייקל

5/5

הזמרת-יוצרת קייט בוש התבשרה השבוע כי הוכנסה להיכל התהילה של הרוקנרול בארה"ב (*) . למרות שהיא לא הוציאה מוזיקה חדשה יותר מעשור, הזמרת-יוצרת נהנתה לאחרונה מפריחה מחודשת של הפופולריות כשהסינגל שלה מ-1985, 'Running Up That Hill', הפך לוויראלי לאחר שנכנס לפסקול הסדרה Stranger Things של נטפליקס.
הסינגל דורג במקום הראשון במצעד ה-iTunes ובחמישייה המובילה של Spotify, לאחר שהתנגן בפתח העונה הרביעית של הסדרה ב-1985 הוא הגיע למקום השלישי במצעד הבריטי ולמקום השמיני במצעד האמריקאי.

להיטה האייקוני של בוש היה הסינגל הראשון מתוך אלבום האולפן החמישי שלה, "Hounds of Love". השיר עוסק ברקימת עסקה עם אלוהים כדי להחליף חיים עם אדם אחר. בוש הסבירה בראיון משנת 1985: "השיר הוא על מערכת יחסים בין גבר לאישה. הם אוהבים מאוד זה את זו, והכוח של הקשר הוא משהו שמפריע ויוצר חוסר ביטחון. מהות העיסקה עם אלוהים, להחליף מקומות, הגבר יהפוך אישה, האישה לגבר, כדי שהם יבינו מה זה להיות האדם האחר, אולי זה היה מנקה אי הבנות".
בוש כתבה את השיר תחת השם "עיסקה עם אלוהים". חברת התקליטים שלה גרמה לה לשנות את השם מחשש שתחנות רדיו לא ישדרו שיר שבשמו מופיעה המילה "אלוהים". . בוש עדיין מתחרטת שנתנה להם לשנות את שם השיר שלה, אבל כיוון שהאלבום הקודם שלה לא הצליח במיוחד, היא רצתה לוודא שהשיר ישודר.
כמעט אף אחד לא חזה שקייט בוש תהפוך לאמנית כה נערצת ומשפיעה, כשהיא הופיעה ב-1978. כמעט במפתיע היא זכתה להצלחה מיידית עצומה עם סינגל הבכורה שלה Wuthering Heights שהגיע למקום הראשון. האלבום הנלווה The Kick Inside מכר מיליון עותקים. הדימוי שלה בציבור היה מוזר-מעורפל,  בגלל המוזרות חסרת המעצורים של הופעות הטלוויזיה והסרטונים שלה, שהציגו רקדנית מיומנת ופנטומימאית.
The Kick Inside היה עמוס בראיות, עד כמה בוש  הייתה יוצאת דופן. 13 הרצועות שלה נגזרו מתוך רשימה ארוכה של 120, שנכתבו במהלך שנות העשרה שלה, והכילו שירים על כאבי מחזור ואוננות. השיר The Kick Inside סיפר את סיפורה של אישה שהתאבדה לאחר שנכנסה להריון מאחיה. מיותר לציין שאלו לא היו נושאים נורמליים עבור זמרת-יוצרת לפני 44 שנים.
סופרלטיבים: "אמנית אמנות-הפופ", "גאון יצירתי". הגרדיאן הבריטי: "The queen of art-pop" להגדירה? לא פשוט: מתוקה-מרירה, תיאטרלית, רומנטית, ארצית ושמיימית, חושנית ומתוחכמת.
השפעות: המוסיקה העממית אירית שאימה האזינה לה, הרוק המתקדם שאחיה הגדולים האזינו לו כנערים, ופופ ידידותי לרדיו כמו של אלטון ג'ון. לספרות יש גם השפעה חשובה – בוש השיקה את הקריירה שלה בפרשנות מוזיקלית ל"גבהים Wuthering" של אמילי ברונטה – יחד עם המיסטיקה והקתוליות של נעוריה. שיאים: היא היית הזמרת יוצרת הראשונה שהגיעה פעמיים לראש המצעד הבריטי. בשירים מתוך האלבום The Kick Inside.
הסגנון המוסיקלי האקלקטי והניסיוני של בוש, הטקסטים הלא שגרתיים והנושאים הספרותיים השפיעו על מגוון רחב של אמנים.
קייט בוש התגלתה על ידי דיוויד גילמור, הגיטריסט של פינק פלויד , והוחתמה על ידי EMI בגיל 16. כעבור שנתיים, ב-1978 הוציאה את אלבום הבכורה שלה, The Kick Inside , ובמהלך העשור הבא היא הוציאה אלבומים שנחשבים יצירות מופת של אמנות הרוק כמו Hounds of Love ו- The Dreaming שנוצרו על הסינתיסייזר שלה – Fairlight Synthesizer.
תפוקת יצירתה החלה לרדת החל מ – Red Shoes מ -1993, אך היא הבליחה מדי פעם עם מוסיקה מיוחדת כמו, ובמיוחד Aerial משנת 2005.
כמו שארתה פרנקלין היא אמנית על לחובבי מוסיקת הנשמה, קייט בוש היא אבן בוחן לאמנות-הפופ נשית.
על הקאמבק אמרה: "זה מאוד נוגע ללב שהשיר התקבל כל כך בחום, במיוחד מכיוון שהוא התקבל על ידי המעריצים הצעירים שאוהבים את התוכנית", אומרת בוש. "אני באמת שמחה שהאחים דאפר מקבלים משוב חיובי כל כך על היצירה האחרונה שלהם. זה מגיע להם. תודה רבה לכל מי שתמך בשיר. אני מחכה בנשימה עצורה להמשך הסדרה".
המפתיע הוא שבהופעתה המחודשת במצעדים נובעת מתוכנית טלוויזיה עם קהל עצום של בני נוער, שמעולם לא שמעו את השם קייט בוש. ההערכה המקובלת היא שצרכני מוזיקה צעירים מהמאה ה-21 מתעניינים בשירים בודדים ולא באמנים. אנחנו חיים בעידן הסטרימינג, שנשלט על ידי רשימות השמעה ולא אלבומים – אבל צריך לקוות שלפחות חלק מהם יבחרו לבחון את מבחר השירים שלה.

** *** היכל התהילה של הרוק אנד רול  Rock and Roll Hall Of Fame הוא מוזיאון וארגון שנמצא בקליבלנד, אוהיו. המוזיאון מתעד את ההיסטוריה של מוזיקת הרוק אנד רול. בתוך המוזיאון ניתן למצוא פריטים ומידע על להקות, זמרים, נגנים ואישים הקשורים במוסיקהת הרוק. שהשפיעו על מוזיקת הרוק. היכל התהילה נוסד בשנת 1983. על נבחריו הוא הוא מכריז החל מ-1986. בין האמנים שנבחרו באותה שנה להיכל היו אלביס פרסלי, צ'אק ברי, ריי צ'ארלס, באדי הולי, פאטס דומינו, ג'יימס בראון, ג'רי לי לואיס, סם קוק, ג'ון האמונד, סם פיליפס, ריצ'רד הקטן, רוברט ג'ונסון ועוד. מדי שנה מועמדים אמנים נוספים להיכנס להיכל, ומתוכם נבחרים כחמישה על סמך הצבעתם של מומחי רוק. בחירת אמן להיכל מחייבת פעילות של מעל ל-25 שנה מאז יציאת האלבום הראשון של האמן לאור. להיכל נבחרים גם מועמדים בקטגוריות נוספות מתחומים המלווים את תעשיית המוזיקה.

אלבומים

  • The Kick Inside 1978
  • Lionheart 1978
  • Never for Ever  1980
  • The Dreaming  1982
  • Hounds of Love  1985 
  • The Sensual World  1989 
  • The Red Shoes  1993 
  • Aerial  2005 
  • Director's Cut 2011

Kate Bush – Running Up That Hill

Kate Bush – The Man with the Child in His Eyes

קייט בוש פייסבוק

שיתוף ב facebook
share

1 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

1 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן