קנדריק לאמאר

To Pimp A Butterfly אלבום השנה במוסיקה האמריקנית

קנדריק לאמאר

4/5

כבר בעת שיצא היה ברור: To Pimp A Butterfly של קנדריק לאמאר יהיה אחד מאלבומי השנה של 2015. המבקרים חילקו לו ציונים גבוהים, כמו ששום אלבום ראפ לא זכה בעבר. אז כן, אין הפתעות: זהו אלבום השנה של אחדים מהמגזינים הבולטים ("רולינג סטון", "ספין"), הבלוגים ואתרי המוסיקה. השבחים ניתנים לו על התכנים – המתמקדים בחברה ובתרבות של השחורים בארה"ב בשנת 2015. גם על המוסיקה הלא פשוטה: זה אינו אלבום של להיטים, אלא כור היתוך לא צפוי של היפ הופ, ג'אז, פאנק, סול.
הראפר, קנדריק לאמר, Kendrick Lamar, הוציא את האלבום במרץ 2015. לאמאר עצמו תיאר אותו בשלוש מילים: "honest, fearful and unapologetic", כן, חסר פחד ולא מתנצל. את שיר הפתיחה "Wesley's Theory", הוא ייחס ל – Wesley Snipes , שחקן אמריקני שנכנס לכלא על התחמקות ממס. בראיון ל – אם.טי.ווי אמר קנדריק: "אף אחד לא לימד גברים שחורים איך לנהל את הכספים שלהם או את פרסומם, ואז כאשר הם מצליחים, הכל נלקח מהם"
בשיר King Kunta דיבר לאמאר על הסטריאוטיפים השליליים הממשיכים לדבוק באפרו-אמריקנים באשר הם.  את The Blacker the Berry בסגנון  ה- boom bap beat, תת ז'אנר בראפ, מקדיש לאמאר להיסטוריה של שנאה, גזענות וצביעות ביחס לאפרו אמריקניים.
מהבחינה הזו, של מחאה חברתית מתחדשת ומקצינה בעניינים של אפליה וגזענות שפקדה את ארה"ב של 2015 – האלבום של לאמאר נחת בזמן הנכון.

וידיאו: The Walls

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן