קני ניל צילום מרגלית חרסונסקי

קני ניל בזאפה

בלוז שמח

זאפה הרצליה
4.5/5

בלוז 2019. מה מחפשים היום בבלוז? יש ששומרים אמונים לשיקגו בלוז, יש בלוזיסטים, שמוצאם ממיסיסיפי, לואיזיאנה ואלבמה, שנדדו  לשיקגו כדי להתפרנס, או יצאו לחרוש עולם. קני ניל (יליד ניו אורלינס, 1957) הוא מהסוג הזה. גם אם הוא לא נמצא בליגה של באדי גאי, עדיין זהו בלוזיסט מהסוג הנדיר. ניל מאוד ורסטילי. המוסיקה שלו מושפעת משלל הסגנונות המגוונים מהאזור שצמחו בהם, קייג'ון בלוז, זידקו, קאנטרי, R&B, פאנק בלוז – כור היתוך וירטואלי של השפעות. קני ניל הוא דור שני של בלוזיסטים בדרום לואיזיאנה, בנו של אגדת לואיזיאנה נגן הנבל רפול ניל, שמכיר את מסורת הבלוז של האזור כדי לנווט אותו לכיוונים חדשים.
קני ניל  הגיע עם אחד מאלבומי הבלוז קוצרי השבחים של Bloodline. 2016, מועמד לגראמי. הבלוזמן הרב-כישרוני של ניו אורלינס, מציג בגאווה ולראווה חגיגה של המורשת המשפחתית שלו . ניל, חבר בהיכל התהילה של לואיזיאנה וכישרון עטור הפרסים, מעולם לא נשמע טוב יותר כפי שהוא נשמע באלבום הזה. האיש הוא מולטי אינסטרומנטליסט, וירטואוז גיטרה, מפוחית סטייל בלוז ישן, אבל תנו לו באס והוא יהפוך אותו למכונת יריה, כמו שקרה בסוף הערב.
בזאפה חברו אליו נגנים מקומיים. אנדי ווטס גיטריסט ליגת על. אייל קליין בקלידים – גם הוא יכול להיחשב אגדת בלוז מקומית. תום מוכיח בבס. תום בולינג תופים.
בלוז בסופו של דבר הוא שפה בינלאומית. "קו הדם" מוכיח, שהבלוז בהחלט נמצא בדם – אבל זה לא חייב להיות דם מסוים. קני מביא משב רוח עכשווי ואנרגיה רעננה להופעה. מנסה להכניס את כל האחרים למצב הרוח הזה, יורד לקהל, מארגן שירה בציבור, שעה וחצי של שת"פ. כמו אומר:  עם כל הכבוד לבלוז, אתה צריך לתפוס את הקהל שלך. אתה צריך להיות גם קצת בדרן כדי שישארו איתך. בלוז עצוב? –  בעיקר בלוז שמח. יש בלוז שמח? כשקני ניל על הבמה – הבלוז שמח.

קני ניל – שירה, גיטרה, אנדי ווטס – גיטרה, אייל קליין – קלידים, תום מוכיח – בס, תום בולינג – תופים יורם לינקר – סקסופון. זמרת חימום: עמליה ויליאמס 

Keep On Moving
Funny How Time Slips Away
Starlight Diamond
Honest I Do
Plain Old Common Sense
Bloodline
Blues Live Me Alone
Things I Use To Do
Ain't Gone Let The Blues Die
Don't Mess With My Tutu
Evalina

צילום: מרגלית חרסונסקי

Funny How Time Slips Away

Don't Mess With My Tutu

Blues Live Me Alone

Bloodline

Plain Old Common Sense

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן