Keren Ann_bleue קרן אן

Bleue

קרן אן

4.5/5

"כחול", האלבום השמיני של קרן אן  צבוע בצבעים אפורים עדינים,  ממוקד מאוד בטון, בתכנים,  באווירה המלנכולית,  ידידתה משכבר הימים. זו יחידה מוסיקלית אורגנית, שרה בצרפתית, ממוקמת בסביבה מאוד אישית. אן שרה באיפוק מסוגנן, הפקה אקוסטית קסומה של כלי מיתר.על מה שחולף. האופן שבו האהבה וקשר רגשי – עצומים ככל שהם נראים, מתמוססים ומטביעים. מרירות הופכת מצב קבוע. השיר נקרא Nager dans le nuit  (לשחות בלילה) על האהבה שהורגת היא שרה  ב –  Sous L'eau. השקט והצלילות בשירתה הם מרכיב חיוני בעומק ההבעה. אן מעולם לא נשמעה כל כך מדוכדכת ועגמומית כמו באלבום הזה.  "אין חסד, אין לב, אין אופק" היא שרה ב –  Ton Île Prison (האי שלך כלא) מתעדת את הסוף הבלתי הפיך ביחסים שאין בו חזרה בשיר La Mauvaise Fortune (מזל רע) האלבום כולל  דואט מפתיע – Le goût d'inachevé – עם המוסיקאי דיויד בירן (Talking Heads), שהקליט גרסה משלו לשיר שלקרן אן לפני מספר שנים. השיר מעביר התחושה שבנתק בין בני זוג,  שעשו טעויות וצריכים לנוע הלאה, בלי אשמה ובלי חרטה, רק עצב. תקשיבו לאלבום הזה, ומי שאינו מבין צרפתית – יעשה לו חשק ללמוד.

***  קרן אן  נולדה בישראל, גדלה בהולנד ובצרפת, אחרי הפריצה הגדולה שלה בצרפת העבירה את הבסיס לארה"ב ובהמשך בילתה עוד כמה שנים שוב בישראל. במהלך כל השנים היא שמרה על רמה גבוהה של פעילות מוסיקלית, אלבומים, סיבובי הופעות, מגוון רחב מאוד של יצירת מוסיקה לתיאטרון, למחול, לקולנוע, לטלוויזיה, לאופרה, שיתופי פעולה עם מגוון רחב מאוד של יוצרים בספקטרום מוסיקלי כמעט אינסופי – איגי פופ, רביעיית דביוסי, אבישי כהן, שלומי שבן, קווסטלאב, פראנסואז הארדי ורבים ומשובחים אחרים.
אלבומיה זכו לחיבוק חם מהקהל הרחב ולביקורות אוהדות בתקשורת העולמית, והיא שומרת על מעמדה הרם בעולם הפופ בזכות שירים אהובים שכתבה מבלי להתפשר סגנונית. ביצירה שלה תמיד התקיים חיבור השפעות שמאזן בין סרג' גינזבורג לבוב דילן, בין קרול קינג ללאונרד כהן. השירים של קרן אן תמיד נעים על תדר מלנכוליה וגעגוע עמוק, משהו מאוד אישי שמתחבר לכל אחת ואחד.  שילוב ייחודי של בלוז, מוסיקה קלאסית ופולק.
קרן אן חוזרת לישראל להופעה באמפי של שוני (2.5.19) ובהרכב מיוחד שכולל שמיניית כלי מיתר. בהופעה היא תבצע את שירי האלבום החדש לצד שיריה האהובים והמוכרים: Not Going Anywhere, Lay Your Head Down, Jardin d'Hiver ועוד.

1. Les Jours Heureux
  2. Bleu
  3. Le Fleuve Doux
  4. Nager La Nuit
  5. Sous L'eau
  6. Ton Île Prison
  7. Odessa, Odyssée
  8. Le Goût D'inachevé
  9. La Mauvaise Fortune
  10. Le Goût Était Acide
Keren Ann – Sous l'eau

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן