קתרין ראסל פסטיבל ג'אז בים האדום

פסטיבל ג'אז בים האדום 2017

קתרין ראסל

/5

קתרין ראסל, (61) זמרת ג'אז ובלוז, מגיעה לאילת הישר מליגת העל של זמרת הג'אז האמריקניות. ילידת ניו יורק, בת לזוג הורים מוזיקאים. אביה, לואי ראסל, היה פסנתרן, מלחין, מוביל ביג בנד, והמנהל המוזיקלי של לואי ארמסטרונג בשנות השלושים והארבעים; אמה, קרליין ריי, היתה ג'אזיסטית, גיטריסטית וזמרת, וחברה בלהקת הנשים הראשונה בארצות הברית, International Sweethearts of Rhythm, שפעלה בשנות הארבעים. מבית כזה יכולה לצאת רק זמרת, וקתרין השתתפה עד היום ביותר ממאתיים אלבומים, וסיירה ברחבי העולם עם אמנים  כדיוויד בואי, סינדי לאופר, פול סיימון, סטילי דן, ג'קסון בראון, דונלד פייגן, קארי סמית, מייקל פיינסטיין ורוזאן קאש.
בשנת 2006, כשהיא בת חמישים, עם עשייה מפוארת של יותר משלושה עשורים, החליטה להתפנות לקריירת סולו. עד היום הוציאה שישה אלבומים וזכתה בהוקרה, בפרסים ובקהל חדש של מעריצים באמריקה, אירופה, אסיה ואוסטרליה. עם שליטה מוחלטת בשורשים העמוקים של הג'אז והבלוז, היא תפסה מקום של כבוד בסצנת הג'אז, מופיעה בכל פסטיבל גדול ועל כל במה נחשבת. ב"וול סטריט ז'ורנל" הגדירו אותה כ"זמרת הבלוז והג'אז הטובה ביותר כיום" ובמדריך של אתר אול מיוזיק קבעו כי "ראסל הפציעה כזמרת רטרו אולד סקול לכל הגילאים". היא זכתה בגראמי על הביצוע שלה ל"Crazy Blues",  שיר משנות העשרים, שכיכב בפסקול של הסדרה "אימפריית הפשע" של HBO. ואלבומה השישי והאחרון אף זכה במועמדות לגראמי 2017 בקטגוריית אלבום הג'אז הקולי.
ראסל היא זמרת בעלת קול עשיר ומלא גוונים, שיכול לבצע כל פעלול בקלות, בעלת אישיות בימתית.  הרפרטואר שלה, משנות העשרים ועד היום, נבחר בקפידה. הפרשנויות שלה  מלאות חיים, שופעות נשמה והומור. ראסל מגישה סווינג אקוסטי מבריק ונוצץ. מדובר במקרה קלאסי, של מי שנולדה למשפחת אצולה מוזיקלית וגדלה להיות אצולה בפני עצמה.

קתרין ראסל שירה
מאט מוניסטרי גיטרה
מארק שיין פסנתר
טל רונן בס

Catherine Russell Quartet

Catherine Russell – Everybody Loves My Baby

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן