רגאיי: סיזלה Sizzla מגיע לישראל בהרכב שמונה נגנים

/5

פחות משנה לאחר תאונת הדרכים הקשה שעבר, שכמעט וקטעה את הקריירה המוזיקלית שלו, חוזר אמן הרגאיי סיזלה אל הבמות, ויגיע לישראל אחרי טור באירופה.
סיזלה, או בשמו המקורי מיגל קולינס, הוא אחד מיוצרי הרגאיי הבולטים והמשפיעים ביותר שיצאו מג'מייקה בעשרים שנים האחרונות. לסיזלה רפרטואר של עשרות אלבומי סולו שרובם מככבים במצעדי הבילבורד בז'אנר הרגאיי.
סיזלה נולד באוגוסט טאון, קינגסטון, ג'מייקה בשנת 1976, להורים ראסטפרים, ומהם ספג כבר כילד את ערכי התנועה. עם השנים הפך להיות ממובילי הזרם המודע של הרגאיי-דאנסהול (Concious) שדוגל בליריקה חיובית.
בשנת 1995 החל סיזלה את המסע המוזיקלי שלו בסאונד סיסטם "קייבמאן היי-פיי", בהמשך חבר למפיקי על בתחום הרגאיי כגון בובי "דיגיטל" דיקסון ופיליפ "פאטיס" בארל מהלייבל X-terminator.
בין להיטיו הגדולים משנות התשעים – Black women and child באלבום הנושא את אותו השם, שיר הנחשב המנון רגאיי.
ב 2005 מקים סיזלה את Kakonji Records – חברת תקליטים על שמו, שבמסגרתה יראו אור אלבומים רבים נוספים שלו וכן יטופחו אמנים צעירים בתחום. אחד העקרונות המובילים את סיזלה בעשייה רבת השנים שלו הוא השמירה והשילוב מחדש של ערכי בסיס של תנועת הראסטפרי במוזיקת רגאיי העכשווית – ליריקה שממוקדת במודעות חברתית, בעיקר בהתנגדות לדיכוי. למרות מספר שערוריות הקשורות בשמו ובעיקר בגלל הערכים שעליהם חונך, סיזלה הוא אחד האמנים הפעילים ביותר מבחינה חברתית וציבורית מבין יוצאי סיזלה הקים בקינגסטון את ה Judgment yard – מרכז קהילתי מוזיקלי לבני נוער מהאזור.
ב 2011 נפצע סיזלה קשה מאוד בתאונת אופנוע, אך התאוששותו הייתה מהירה מהצפוי, ומאז הוא ממשיך להופיע ולהוציא אלבומים. כמו ב 15 שנים האחרונות.  סיזלה וה – The Firehouse Crew יופיעו ב – 19.4 יום ה' בארבי תל אביב.

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן