רובין גיב מהבי-ג'יז נפטר בגיל 62

/5

רובין גיב, אחד משלושת האחים של להקת הפופ-דיסקו הבי ג'יז, הלך לעולמו בגיל 62 אחרי מאבק במחלת סרטן הכבד והמעיים שהתגלתה בו לפני שנתיים.
למרות שבמהלך התקופה הזו, דובר על החלמה מפתיעה, התגלה גידול שני אצל רובין. מצבו הסתבך לאחר שחלה בדלקת ריאות בחודש אפריל האחרון והוא שקע בתרדמת. מאוחר יותר חזר ללהכרה ותיקשר עם משפחתו וחבריו.
רובין גיב נולד בהאי מאן ליד בריטניה בשנת 1949. יחד עם אחיו מוריס (שנפטר ב-2003 ממחלת הסרטן) והאח הבוגר בארי החלו לזמר בשלישייה באוסטרליה, לשם עברה המשפחה ב-1958. ההצלחה של האחים באוסטרליה הייתה שולית. המפנה חל מרגע שחזרו לבריטניה וחתמו על חוזה עם המפיק רוברט סטיגווד. קולו הגבוה והרוט של רובין ניכר כמעט בכל אחד מלהיטיה הגדולים של הבי-ג'יז – "אסון המכרות של ניו-יורק 1941", "התחלתי בדיחה" , "מסצ'וסטס", "אני חייב להעביר לך מסר", שירים שהזכירו מאוד את הסגנון המוסיקלי של הביטלס.
לא מעט חילוקי דעות גרמו להרכב האחים להתפרק, אבל ב-1971, היה זה רובין, שצלצל לבארי בהצעה לאחד מחדש את ההרכב, לאחר שהקריירה האישית שלו דעכה. אבל הניסיון של שני האחים להמשיך את הבי ג'יז כצמד לא ממש צלח. ואז ב-1975 זה קרה עם להיט הדיסקו Jive Talkin'. שנתיים לאחר מכן – תרומתם לפס קול הסרט Saturday Night Fever , הביאה להם את ההצלחה הגדולה ביותר בדרכם. רוב הלהיטים בסרט תאמו ככפפה את קול הפלסט של בארי ואת ההרמוניה הקולית של שלושתם. האלבום האחרון של הבי ג'יז This Is Where I Came In יצא ב-2001. שנתיים לאחר מכן נפטר מוריס, והלהקה הגיעה לסוף דרכה. (אחיהם הצעיר, אנדי נפטר ב-1988) רובין ובארי התאחדו זמנית להופעה ב"כוכב נולד" (American Idol) האמריקאי. השניים גם הוזמנו להכריז על להקת "אבבא" כעל מי שהתקבלה ל"היכל התהילה של הרוקנ'רול". היו דיבורים גם על סיבוב הופעות. רובין כתב יצירה שאפתנית The Titanic Requiem – לרגל 100 שנה לטביעתה של ספינת הענק.

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן