רונית שחר - לרדוף אחרי הרוח

לרדוף אחרי הרוח

רונית שחר

הפקה עצמאית
4.5/5

רונית שחר שרה ב"אחרי שאת תבכי ים": "ועכשיו כשמתהפך לך העולם/ ואת רוצה להחזיק חזק/ את כל מה שקיים/ אולי תתני לזה לקרוס/ כי לפעמים בשביל לבנות/ צריך קודם להרוס את הישן".  רונית אינה הורסת את הישן. הוא מדי טוב כדי לחרב אותו, אבל היא יוצאת ממנו ומחשבת מסלול מחדש,  כדי להיות במקומות טובים יותר מבחינתה, לשיר שירים שמחזקים את החיבור בין הסינגר לסונגרייטר שבה. אין אצלה מהפך, אבל  זוהי רונית שחר הכי קרוב לעצמה, "מדברת" שירה אותנטית, מעניקה לשירים את התחושה המאוד אישית במילים, במנגינות, בעיבודים האינטגרטביים.
יש לה שירים, שמספרים את הסיפור שלה עכשיו. "אם נשרוד את הקיץ" מושר מתוך נפש החווה התאהבות זהירה בטון של עצבות שאינו גולש לדכדוך ולמלודרמה. ב"אהבה טובה" בקצב מידטמפו, היא ממשיכה באותו טון נוגה-מתכוון שיש בו רכות, חמלה ואנושיות. אותה תחושת חמלה הנובעת מתוך רצון להיות במקומות טובים יותר קיימת ב"תכלת בעיניים" במילים המופלאות – "מה יכולתי לבקש/ רק שיראו לך בעיניים/ תכלת של שמיים" , גם במנגינה – מהיפות שרונית שחר הלחינה.
"מנוחת הלוחם" – מעיד על המפוקחות שלה בחישוב מסלול מחדש  בזמן העכשווי הבוגר על בסיס שיחה עם אריאל (הורוביץ) על עשיית השירים, ועל השתקפות החיים בעשייה.  ההיבט ה"פילוסופי" של חישוב מסלול מחדש מתנגן במבט ממעוף הציפור בשיר "ציפור בגלגול אחר", וגם כאן – מנגינה קסומה.
רונית מנמיכה טון כדי לספר  מציאות של מי שעזבה לכפר וחזרה לעיר כדי "לרדוף אחרי הרוח", וגם כאן המנגינה היפה רושמת את ה"רוח" שלה. מייחלת לריפוי הגוף והנשמה ותיקון הלב בימים שאחרי סערת החורף  ב"צלול". המוסיקה והתזמור צלולים ובהירים, מבליטים את קווי המתאר המלודיים היפים שלה כפי שמשתקפים גם בשיר המסיים "שלחי אותו" למילים של  בנימין פרנק ז"ל המוכר מרוני דלומי בגרסה המקורית שנכתבה ל"עוד מעט נהפוך לשיר", פרויקט גל"צ.  מילים פשוטות: רונית שחר רודפת אחרי הרוח ומדביקה אותה.

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן