רוק מתקדם: ריק וויקמן, לשעבר מלהקת Yes, מגיע להופעה

/5

חובבי הפרוגרסיב רוק יגיעו לערב הזה. ריק וויקמן, הקלידן האנגלי מלהקת Yes הוא סיבה מצוינת לפגוש את אחד הבולטים בז'אנר. זה יקרה ברידינג 3 ב-20.1.14.
ז'אנר הפרוגרסיב הוא כיום כמעט בגדר נוסטלגיה, אבל בשביל החובבים המושבעים – מעולם לא שבק חיים.
וויקמן בן 63, פסנתרן קלאסי, שהפעיל קלידים אלקטרוניים בלהקות רוק בשילוב עם מקהלות ותזמורות גדולות, יחזיר לתקופת הפריחה של הז'אנר.
וויקמן ניגן בלהקה האנגלית Strawbs, ליווה את דיוויד בואי, קט סטיבנס ואל סטיוארט, אבל התחנה המשמעותית בדרכו היא ההצטרפות ל – Yesב-1971, אחרי שהקלידו טוני קיי התבקש לעזוב את הלהקה, בגלל שלא הסכים לנגן בשום כלי פרט לאורגן. וויקמן ניגן בהקלטות האלבום Fragile שיצא ב-1971, אבל האלבום האהוב עליו מהרפרטואר של Yes הוא Close to the Edge, שיצא ב-1972, ונחשב עד היום אחד מאלבומי הרוק המתקדם הטובים ביותר בז'אנר.
הוא נטש את ההרכב אחרי מסע ההופעות שליווה  האלבום – Tales from Topographic Oceans. באותם ימים הוציא את אלבום הסולו הראשון שלו – "שש נשותיו של הנרי השמיני", שהבליט את איכיותיו כקלידן אקוסטי ואלקטרוני. ב-1975, הוציא וויקמן אלבום קונספט – The Myths and Legends of King Arthur and the Knights of the Round Table, שלווה במופע תיאטרלי אקסטרווגנדי, תזמורת ומקהלה. עלות ההפקה הייתה כה גבוהה שהיא הביאה את וויקמן עד פשיטת רגל.
הוא חזר ל – Yes ב-1977 להקלטת Going for the One בלבד. ב-1989 הוא הצטרף לחבריו לשעבר ל – Yes כדי להקים ההרכב Anderson Bruford Wakeman Howe,  וב-1991 הקים הרכב סופרגרופ של חברי הלהקה למשך סיבוב הופעות אחד. בהמשך ב – 1996, הקליט עם חברי הלהקה את Keys to Ascension. בשנות האלפים הא מנהל קריירה כפולה גם כחבר הלהקה וגם במסלול סולו.

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן