ריי מנזרק קלידן "הדלתות" מת בגיל 74

/5

ריי מנזרק הקלידן ומייסד להקת הדלתות נפטר בגיל 74 בעיר רוזנהיים בגרמניה אחרי מאבק ממושך בסרטן המעי. רובי קריגר, גיטריסט הלהק,ה הוציא הודעת השתתפות בצער. "אני עצוב מעומק ליבי, אבל שמח שהייתי לי הזכות לנגן את שיר הדורז יחד איתו בעשור האחרון. ריי היה חלק אדיר מחיי, ואני אתגעגע אליו מאוד".
מנזרק גדל בשיקגו, עבר ללוס אנג'לס ב-1962, למד קולנוע ביו.סי.אל.איי, שם הוא פגש לראשונה את הזמר ג'ים מוריסון. השניים לא דיברו על הקמת להקה עד קיץ 1965, אז שניהם עבדו יחד על אזו מוסיקה והבינו שיש משהו שעשוי להתפתח להרכב, כך כתב מנזרק בביוגרפיה Light My Fire, שהוציא ב-1998. הם יצרו קשר עם המתופף ג'ון דנזמור והגיטריסט רובי קריגר והחלו להופיע במיני מקומות סביב לוס אנג'לס. שנה לאחר מכן יצא האלבום הראשון בחברת "אלקטרה". "ידענו מה אנשים רוצים", כתב מנזרק. "הם רצו Freedom".
כיוון שלדורז לא היה נגן בס, מנזרק ניגן לעיתים בס באמצעות פסנתר הפנדר רודס. הוא גם ניגן אורגן (Vox Continental) אשר ניתן לזהות בשיר Light My Fire מהקלאסיים של הלהקה.
הלהקה הוציאה עוד שני אלבומים אחרי מותו של ג'ים מוריסון ב-1971 והתפרקה ב-1973. מנזרק המשיך לנגן בהרכבים שונים, בין השאר ליווה את איגי פופ, אקו והבנימן ואחרים. מ-2002 הוא חזר להופיע עם "הדלתות" עם רובי קריגר ואיאן אסטברי. המתופף ג'ון דנזמור הוציא צו נגד שימשו בשם The Doors והם נאלצו לשנותו.
מנזרק: "הדורז היו תלכיד מושלם של ארבעה חבר'ה שונים שהצליחו להגיע לאיזון. לא נוצרו מעולם בעיות של אגואיים יצירתיים. אבל אחרי שכג'ים מוריסון מת, כל הדינמיקה הזו התערערה לחלוטין"

על הופעת הריי מנזרק והדלתות בישראל ב-2011

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן