"רעש" מוציאה "חלום בלהות" לזכרו של אמיר קרטס

/5

מוציאים  סינגל לזכרו של אמיר קרטס,  איש להקת הרוק רעש, שנפטר לאחר מאבק במחלת הסרטן, והוא בן 53.   השיר "חלום בלהות" מחזיר ל-בדצמבר 1995, כשנתיים לאחר צאת אלבומה הקלאסי  "רעש רק רעש. ק", וכשנה אחרי שרע מוכיח עבר לניו-יורק.
במהלך ביקור שלו בארץ, החליטה הלהקה להיכנס למספר ימים לאולפני נויז בדרום תל אביב להקלטות של שירי אחדים.  העיקרון שהנחה אותם היה לעבוד הפוך – כלומר להקליט קודם את הזמר עם גיטרה אקוסטית או קלאסית, ללא מטרונום, בקצב הטבעי שלו, ורק אז להעלות את שאר הכלים. המטרה: לקבל ביצוע אמיתי וכן בזמן יחסית קצר ולהימנע מהאבן השואבת שבהקלטת שכבות מסורתית כפי שעשו באלבומם הראשון עליו עבדו כשנתיים. השירים הוקלטו לטייפ שלא ניתן לערוך או לתקן עליו ולא למחשב.
"חלום בלהות" שיצא בעקבות מותו של קרטס ולזכרו,  הוא מהשיירם הוקלטו אז, אותנטי לחלוטין כולל פגמי ביצוע שכל כך נדיר לשמוע בימינו.  חלק מהשירים שהוקלטו באותו סשן מצאו את דרכם להוצאות מאוחרות יותר של הלהקה, וחלק מעולם לא ראו אור. כשאמיר חלה, אחד הדברים שהכי שימחו אותו היה המוזיקה. הלהקה חיפשה ומצאה את הטייפים והתכוונה להוציא את הסינגל ביחד עם אמיר. "חלום בלהות" הוא תיעוד של הסשן בשלמותו, ללא תוספות, במיקסים חדשים שנעשו עם ציוד אנלוגי .' שיקוף של אותם ימים בחורף 1995 . בחודשים הקרובים יצא אלבום חדש של רעש שיכלול את השיר הזה לצד שירים ראשונים של הלהקה, שלא יצאו מעולם בביצועים חיים מהופעות בשנת '92.
**** אמיר קרטס הקים את רעש ב-1991, לצד החברים רע מוכיח, ג'וני שועלי ועודד פרח. הוא מילא בה את עמדת השירה, גיטרה, פסנתר וקלידים והיה אמון על כתיבת רבים משירי אלבום הבכורה שלה, "רעש רק רעש. ק", שיצא ב־1994. ב-1996 יצא אלבומם השני, "תמימות", ואלבומם האחרון, "אני זה לא אתה", הגיע בשנת 2000. שנה לאחר מכן התפרק ההרכב. לצד פעילותו בלהקה, עבד קרטס עם מוזיקאים כמו אסף אמדורסקי, יעל לוי ונוספים. כן טיפח קריירת סולו, במסגרתה הוציא ב-2003 אלבום משיריו, "ים צהוב" שמו. בחודשים האחרונים תכננו חברי רעש להוציא אלבום מחומרים שאספו בסוף שנות ה-90', שתוכנן לצאת בקרוב. קרטס הותיר אחריו אישה ושלושה ילדים. .

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן