Shauli Einav - Animi

Animi

שאולי עינב

Berthold Records
4.5/5

ג'אז ישראלי משובח מגיע מחו"ל. מוסיקאים ונגנים מתגוררים שם, יוצרים ומקליטים שם.  ישראל היא מעצמת ג'אז בחו"ל, לא בישראל, ולא אכנס כאן לדיון איך זה קורה.  Animi  הגיע אלי במעטפה בדואר מפריז. אני עוקב אחרי הקריירה של שאולי עינב, מהסקסופוניסטים הישראלים הבולטים בכפר הגלובלי, שחי כיום בפריז.  עינב הוא דוגמא לנגן יצירתי ממדרגה ראשונה, שממשיך לכתוב למסגרות של רביעיות וחמישיות. הוא הצליח בפרק זמן של עשר שנים להגיע להישגים של עילויי ג'אז ישראלים כמו אבישי כהן, עומר אביטל, אלי דג'יברי, שלושת הכהנים. ה"אול אבאוט ג'אז" תיאר אותו כ"מוסיקאי שלם להפליא, סולן וירטואוזי עם קול שופע בנגינת סופרן וטנור, בעל קומפוזיציות שלהם נועזות ועמוקות "
Animi (מילה לטינית המסמלת את מה שאנו מכנים "נשמה", "כוח חיים") הוא המשך המסע  היצירתי של עינב, המשרטט קו שנע בין ג'אז מודרני ואף נוגע במוסיקה אתנית. החמישיה שלו מצלצלת מהודקת, נגנים מיומנים, רב-תכליתיים, מתמודדים עם רפרטואר דינמי . ב- Premonition הפותח – משתלבים סקסופון, ויברפון וטרומבון. זה נשמע כמו ארבעה כלי נשיפה. לויברפון העניק הפעם שאולי משקל יתר והוא מצלצל נפלא ככלי אורגני וחם בתוך הנגינה של קטע כ – Dodo המתבסס על  Slam's Mishap של הסקסופוניסט לאקי תומפסון. Pathways מאפשר לשאולי להפגין את אלתור הנשמה הוירטואוזי שלו, בקטע ג'אזי שמבליט את עוצמתו וייחודו של ההרכב.
Hasela Ha'adom, הוא אלתור יפהפה על השיר הישראלי האלמותי, "הסלע האדום" (חפר-זראי) שתיאר סיפורם של ישראלים שהסתכנו במסע מישראל לפטרה שבירדן. One Step Up הוא עולם אחר – מציג את התבלין המזרחי של האלבום מנוגן ע"י נגן העוד האלג'יראי Fayçal Salhi המוסיף גוונים אקזוטיים לתזמור המורכב המציג מעברים נפלאים בין התרבויות.  Kumzits מחזיר לאווירה ישראלית שיש בה קורטוב של נוסטלגיה. השילוב של סולו ויברפון קולח ביעילות במפגש עם כלי הנשיפה. עינב לוקח את המפגש הזה למורכבות מיוחדת ב – Si lu – שנשמעת כמו סיפור בהתפתחות במעברים הקצביים, בצבעי הנשיפה האקספרסיביים. הגיוון המלודי במה שנשמע כמו אלתור על סטנדרט מגיע  ב- God Attack וגם בתזמור הרענן הקצבי, המלודי  והקולח של Circadian Mishap בדואט של הסקסופון והטרומבון. בהמשך ינגנו עינב ושות' בלדה נוגה ואפרורית Healer Sue מנוגנת בדקויות של רגישות  – כולל הויברפון. Animi הוא קשת גוונים מרהיבה של מוסיקת ג'אז יצירתית. פסגת הורסטיליות של שאולי עינב.

שאולי עינב (סקסופון) אדי הנטר (טרומבון), טים קולינס (ויברפון), יוני זלניק (קונטרבס), גילהם פלוזט (תופים), פייקול סלי (עוד)

Premonition, Pathways, Dodo, Hasela Ha'adom, One Step Up, Kumzits, Si Lu, Cod Attack, Circadian Mishup, Healer Sue, Awake

צילומים: מרגלית חרסונסקי

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן