שאול בסר Album Fall 2012

Album Fall 2012

שאול בסר

נענע דיסק
4.5/5

עד שלא יגיע משהו יותר אטרקטיבי, זוהי הבחירה שלי לאלבום הג'אז הישראלי של השנה. שאול בסר היוצר והפסנתרן, בעזרת גלעד הקסלמן – גיטרה, זיו רביץ בתופים, כריסטופר טורדיני בבס טווה בשמונה קטעים מארג מוסיקלי יפהפה של מלודיות, הרמוניות ואלתורים, ביצירתיות ובנגינה אלגנטית רבת המצאות. כבר לפי הקטע הראשון Winter 03', אתה יוצא עם בסר ונגניו למחוזות הגעגוע הלא נודעים. הצלילים ליריים, מנוגנים בעידון ע"י בסר והקסלמן. האינטרקציה ביניהם מדויקת, ראשים מדברים על תדר משותף, אלתורים במגע קסום.
הדו-שיח נמשך ב – Fall 12', קטע מורכב יותר מקודמו, במהלכיו המוסיקליים, תוך יצירת מתח יצירתי עד לאלתור של הקסלמן , שנשמע כאן אחד מענקי נגינת גיטרת הג'אז של זמננו. Travelling South מציג מנגינה אולטימטיבית, במהלך שבו מצטרפים הכלים בהדרגה, מוסיקה שמספרת סיפור ומכניסה ל – Mood מהורהר. התיפוף של זיו רביץ הוא בן לוויה קצבי סולידי מדויק והומוגני. קולה ה"ביורקי" של בקה סטיבנס מעניק לאלבום צבע ייחודי בחלוקת אנרגיות שירה, שנעה מנוגה לדרמטי ב- Falling. הפסנתר פוגש את הגיטרה באמצע הדרך ב – Running Wild, לפני שהיא (הגיטרה) יורדת לשביל צדדי במהלך לירי יפהפה באלתור מסחרר של דמיון ונשמה, עד שבסר ממשיך אותו בצלילים ענוגים. הקטע היצירתי ביותר בדיסק. גם כאן זיו רביץ מענג בהקשה פונקציונלית התואמת ככפפה.
Lady Of The Castle מתחיל בסולו בס ארוך, ובהמשך נפתח ומתפתח אט אט בנגינה המלודית התחושתית של בסר ההופכת לסעורה במהלך מלודי הרמוני מורכב.
Covered In Darkness, בסיום, הוא הכל פרט לחשכה, מנוגן במהלך אפרו ברזילי, מתפתח לקצבי מקפיץ בחיבור יוצא מן הכלל של פסנתר-בס-תופים.
אתגר לשרת התרבות: תפתחי ערוץ לאלבום הזה בגל"צ, כמו לאלבומי ג'אז רבים של מוסיקאים נפלאים, שעושים מוסיקה ישראלית ראויה ליצוא, שנשארת כמעט עלומת שם. יש מצב? הצחקתי לא רק אותך. אותי זה לא מצחיק.  אנחנו מפספסים משהו בגדול, וזה אלבום גדול.

משתתפים: שאול בסר – פסנתר, מוסיקה, גלעד הקסלמן – גיטרה, כריסטופר טורדיני – בס, זיו רביץ – תופים, בקה סטיבנס – שירה, יועד ניר – צ'לו.

Winter 03', Fall 12', Traveling South, Falling, Running Wild, Growing Pains,  The Lady Of The Castle, Covered In Darkness

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן