הלן שפירו 1963

שירים מפסקול הסרט "סוף העולם שמאלה"

פינת הנוסטלגיה

הליקון
4/5

הבמאי אבי נשר אהב להכניס לסרטיו מוסיקה של שנות השישים. בישראל של שנוות השישים שלטו ברדיו להיטים בכל השפות. צרפתית, איטלקית, כמובן פופ אנגלי ואמריקני.  ב"סוף העולם שמאלה" יש תערובת כזו שייצגה את אהובי הטרנזיסטור של אז. אבי נשר תיאר בסרטו את דימונה כעיר שכולה געגועים למקומות שהגיבורים מעולם לא היו בהם – פריז, לונדון, ומכאן הסלט של שירים בצרפתית ובאנגלית, חלקם ביצועים בצרפתית של זמרות אנגליות.
הלן שפירו היא מבחינתי Pure Nostalgic. קול חזק עוד כשהיא היתה תלמידת תיכון בת ארבע-עשרה כשהיא פורצת לסצנת הפופ בבריטניה ב- 1961. ברדיו, בבית ההורים בדרום התל-אביבי השיר הזה טרטר נונסטופ. עוד להיט ענק שלה היה "Walkin' Back to Happiness".
להיטים צרפתיים שנות השישים והשבעים הם היום רוח פרצים נוסטלגית.  מעוררים תוגת געגועים. קחו את אדאמו. סלבטורה אדאמו. גם הוא חלק מפס הקול של חיינו כאן. גם מי שלא היו בשישים (או בשבעים) שמעו לא אחת את השלג נופל" Tombe la neige  משנת 1963. כעבור שנה הרדיו התפוצץ מ – La Nuit. מהצד הספרדי-לטיני אנחנו מקבלים זמרת … אמריקנית – קוני פרנסיס, אחת הזמרות הגדולות של שנות השישים בלהיט "קיסאס קיסאס קיסאס" של הקובני אוסבלדו פארס, שזכה לעשרות קאברים. פרנסיס מעניקה חיים משלה ללהיט. עוד מעורר געגועים הוא Love In Portofino של דלידה מ-1959,  זמרת שאנסון איטלקייה-צרפתייה-מצרית, פופולרית מאוד בזמנה. עוד אחד שהורג אותי בגעגועים – יקול קרואזי בשיר "I never leave you"מתוך הסרט "הזאבים הצעירים" בביצוע ניקול קרואזי, הזמרת הצרפתיה שהופיעה ב-25 סרטים מ-1961 ועד 2005. Fire של ארתור בראון האנגלי הוא חריג באוסף – השיר הראשון באלבום הקונספט – The Crazy World of Arthur Brown, רוק תזזיתי (חריג בפני עצמו לסוף השישים) המגשר בין הצרחות של ג'יי הוקינס ואליס קופר, השיר הזה נחשב סנסציה ב – 1968, אבל הלהבות דעכוו "אש" היה השיר המצליח היחיד של בראון. עוד חריג – נינט טייב – "בסוף העולם", ממש מפס קול הסרט – אבל לחלוטין אינו קוהרנטי לאוסף הזה.

1. Helen Shapiro – You Don’t Know
2. Adamo – La Nuit
3. Nino Ferrer – Mirza
4. Francis Lemarque – A Paris
5. Patricia Carli – Demain Tu Te Maries
6. Connie Francis – Quizas, Quizas, Quizas
7. Dalida – Love In Portofino
8. Nicole Croisille – I’ll Never Leave You
9. Michele Torr – L’amour Est Bleu
10. Arthur Brown – Fire
11. The Marmalade – Reflections Of My Life
12. נינט טייב – בסוף העולם

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן