שיר גולדמן לישון ולחלום

לישון ולחלום

שיר גולדמן

מילים: שיר גולדמן לחן: דרור שוסטק הפקה מוסיקלית נגינה ועיבוד: אביב שטיין
4/5

לא רק גברים "מזרחיים" בוכים בלילה. שיר ("החולה השמח") שיר גולדמן הוא דוגמא לגבר שסובל ובוכה בלי לסלסל. התלונות שלו לא כאלה מקוריות, שנמהר להצטרף למאבקו האישי. רוב אוכלוסיית הגברים יתלוננו על אותן בעיות – ניכור, מחסור באהבה, תסכול מעמדי, תסכול גיל, תסכול בגלל מראה, תסכול כלכלי. הוא ינסה להתנחם בכך, שגם השכן לא נרדם, שגם הוא מרגיש קטן. כיוון שכולם דומים, אז היתרון בטל, כי השכן שלו – זה הוא עצמו.
יש בשיר הדיכאון של שיר גולדמן אלמנט חנוך לוויני באיפיון האדם הקטן הדפוק שמבקש לישון ולחלום. גולדמן מנסה לשכנע שאכן זה המוטו בראפ-ספוקן וורד ובית מלודי חוזר. נוצרה קומפוזיציה דרמטית קטנה ונחמדה – חצי פרצוף מחייך,  חצי בוכה. יש אפשרות להשתמש  כהימנונם של  כל השכנים שממול. כאחד מהם, השתכנעתי, כלומר הצטרפתי למאבקו הצודק של השכן, הלא הוא אני.

לישון ולחלום, לישון ולחלום…. לישון ולחלום, לישון ולחלום….
אני לא נרדם, אני לא נרדם/ לא יודע למה, אבל זה לא סתם…/ הדשא של השכן יותר ירוק
אולי כי הוא בריא חתיך ולא בוק/ למה אני כזה בהול/ למה אני כזה נעול/ לפחות אני לא לבד ויש לי חתול/ אני רוצה להיות מיליונר כמו ביל/ לא רוצה להזדקן רוצה  להישאר באותו הגיל
לישון ולחלום, לישון ולחלום ….
אני לא נרדם, אני לא נרדם… / לא יודע למה, אבל זה לא סתם./ אולי בגלל שאין לי אהבה/ אולי בגלל שאני לא מספיק חם/ אולי בגלל שאני מכוער מעצבן וקטן/ אולי בכלל אני לא מספיק חכם…/ אני רוצה להיות מיליונר כמו ביל/ לא רוצה להזדקן רוצה להישאר באותו הגיל!
לישון ולחלום , לישון ולחלום / לישון ולחלום, לישון ולחלום
עזבו את השטויות! / תבעטו במחשבות! / תבעטו באשליות! / תבעטו בהשוואות! / תבעטו במחשבות!/ תבעטו בשטויות! לישון ולחלום….
גם השכן לא נרדם/ גם הוא מרגיש קטן…./ השכן הוא אתה- אתה הוא השכן!/ אף אחד לא פחות! אף אחד לא יותר! /אף אחד לא פחות! אף אחד לא יותר!

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן