שלום חנוך צילום מרגלית חרסונסקי

שלום חנוך – צד ב'

פסטיבל הפסנתר

אולם רקנאטי מוזיאון תל-אביב
4.5/5

"צד ב'" של שלום חנוך הפך לערב אחד ל"צד א'". השירים, שאין לכם סיכוי לשמוע אצלו רוב ימות השנה, קיבלו היתר מיוחד מפסטיבל הפסנתר להגיע אל קדמת הבמה. מעניין: כי הקהל שהגיע לערב הזה בחר במודע  לוותר על להיטים, להאזין לשירים אחדים שנשמעים כמו חדשים. קיבלנו את חלקם באוריינטציה האקוסטית אינטימית של "יציאה" עם משה לוי בקלידים, גם בהרכב להקה של "קונצרט רוק" – במהדורת אנפלאגד.
שמענו שירים שעברו את מחסומי הזמן, מתאימים למציאות, כאילו נכתבו  ממש עכשיו. "אל תקרא לי עם", "אור ישראלי", "הליקופטר", "אלימות", "בן אדם". שלום דרמטי, מתכוון למה שהוא שר מבפנים, נותן להרגיש שהשירים האלה ממשיכים לזרום בעורקיו. כשהוא שר "אל תקרא לי עם", הקהל מוחא כפיים. אקטואלי לנצח, חזק יותר משנה לשנה. זה צד ב' שפוי מאוד, שזועק מרה נגד מציאות מתבהמת ואלימה, שממשיכה להלום. את "א-ל-ימות", הוא הגדיר כשנסון, וליווה את השירה בתנועות יד כמו משרטט את המילים.
זה היה ערב של תזכורת. לתת לשירים, שלא הפכו להיטים, להרים ראש. עברתי על כמה אלבומים של שלום. ("ערב ערב", "א-לי-מות", "אור ישראלי", "בגלגול הזה")  יש לו ה מ ו ן שירים, שראויים לחשיפה מחודשת, הרבה שירי צד ב'  שלא יגיעו לבמה, שינוחו על המדפים לעולמי עד. ערב כזה בא לאזכר, להראות מעט מהיצירה, שאינה נמצאת באור הזרקורים, ויש לה חשיבות עצומה במכלול יצירתו.
"צד ב'" אינו מציג שלום חנוך אחר, אלא שלום בוגר, שחוזר לשיריו הישנים – שלום המחאתי, הרומנטי, המעורב. שלום של פיכחון, של ציניות, של אדם נאור על רקע חברה מקצינה ומתלהמת. "גם אתה צודק" הוא שיר שעוסק בשיחות הסלון הישראלי. כולם בסלון צודקים, למטבע יש הרבה צדדים, וכולם בסוף אוכלים אחד את השני, ו"צדיק באמונתו יחיה/ רק שלא ימות מזה". זה שלום הציניקן, שנשבר לו מהפוליטיקה וההתבהמות, והערב הזה סיפק תזכורת גם לפן של שלום חנוך הזה, במסגרת הצנועה והמיוחדת של פסטיבל הפסנתר.

שירים: פקעת מורעלת, אל תקרא לי עם, אור ישראלי, בצעירותי, אם לא הייתי אוהב, אומרים שבלי, רק בן אדם, הליקופטר, א-לי-מות, איך זה את – להקה, מציצים –להקה, מצלם – להקה, אוזניים לטלפון – להקה, לאה גנוב – להקה, שנינו – להקה, ראש הממשלה – שלום ומשה לוי לבד, גם אתה צודק – להקה, האמת הפשוטה – להקה, עצים.

שלום חנוך – שירה וגיטרה, משה לוי – פסנתר אקורדיון והפקה מוזיקלית. רוני פיטרסון – גיטרה, אשר פדי – תופים, זיו הרפז – בס, גליה חי – ויולה

צילום: מרגלית חרסונסקי

וידיאו: אומרים שבלי

 

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן