שלומי שבן מארח את שלמה גרוניך

שלומי שבן מארח את שלמה גרוניך חי בגימל מהיכל התרבות

שני פסנתרנים, ארבע ידיים, חמישה שירים

4.5/5

לטייל עם אמא ואבא עם כוכבים. אפשר לשיר את זה בגיל שבעים פלוס. כמה יפה: פתאום הילד שחי מחדש בעולם של צבעים. שלומי שבן את  שלמה גרוניך מאלתרים "ציור", שיר ילדים פסיכדלי. שלומי מתקשה לדמיין את גרוניך כילד. במוסיקה קיים עדיין ילד.
שני פסנתרנים, ארבע ידיים, חמישה שירים. עם  מוסיקאי כשבן פער הגילים נמחק. במוסיקה גם פער סגנונות מטשטש, כמו שקרה לשלמה גרוניך עם מתי כספי שאיחדו ראשים יצירתיים.
מי הוא שלמה גרוניך המוסיקאי? אל תגדירו. זה עולם ומלואו של צבעים, סגנונות, השפעות. יוהן סבסטיאן באך ב"אל נא תלך". ואז: שיר ילדים מקסים ומוטרף – "רוזה מרציפן", שמהלך יצירתו המפתיעה ייחשף בהיכל. שלומי מתיישב לפסנתר. שלמה נוטל מלודיקה.
היית בנואיבה? שואל שלמה את שלומי? אני מבין את עומק השאלה, כי הייתי שם, כשבנואיבה שמענו הרבה מוסיקה ישראלית. המילים והצלילים מחזירים לקסם ההוא. שלומי יטייל לשם  דרך הצלילים. ראשים מדברים פסנתר בעשר אצבעות. המילה "טלפתיה" תעלה בשיחה.
שלומי לא מבין איך בהופעות, שלמה משתף ב"שיר אהבה טרי" את השרים בציבור. באוזניו זה אחד השירים האישיים היפים שנכתבו בעברית. הבקשה: לשיר ולנגן אותו נטו באולם הגדול של היכל התרבות. לשמוע הכי נכון את יופיו הלא ידוע.

שירים: 1. "ציור" מילים: שלמה גרוניך, לחן: מתי כספי 2. "אל נא תלך" מילים: רבינדרנאט טאגור, לחן: שלמה גרניך על פי הפרלוד מספר 1 של יוהן סבסטיאן באך, תרגום: גרוניך. 3. "רוזה מרציפן" מילים: שלומית לפיד, לחן: שלמה גרוניך  4. "נואיבה" מילים: נירית ירון, לחן: שלמה גרוניך 5. "שיר אהבה טרי" מילים ולחן: שלמה גרוניך

שלומי שבן מארח את שלמה גרוניך בהיכל התרבות ת"א

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן