שלומי שבת צילום מרגלית חרסונסקי

שלומי שבת האוסף

מה להמר על סוסים לא מוכרים כשאפשר לבחור סוסים מנצחים, ויש לו פה הרבה.

4/5

אחרי שביליתי למעלה משלוש שעות ו-54 שירים בשלושה דיסקים עם שלומי שבת, יכולתי להגיד It's Too Much.  למה לא לערוך שני דיסקים עם הלהיטים הכי הגדולים? מצד שני זה שלומי שבת השלם. הייתי יכול להציע תשובה נוספת אפרופו המילה "לב" שחוזרת הרבה בשירים של שבת. באלבום המציין 40 שנות קריירה, שבת נותן את שיריו ברוחב לב. זהו ללא ספק שלומי השבת השלם – שני דיסקים המוקדשים ללהיטים הגדולים מכל התקופות ודיסק  שלישי – לדואטים.
לא פעם כתבתי על האוריינטציה ה"מסחרית" של שבת בבחירת שירים, על הריבוי בשירי אהבה ללא ניסיון לספר את הסיפורים האישיים שלו, על הג'סטות כדי לרצות קהל.
מצד שני, אחרי עשרות השירים ששמעתי, אני יכול לקבוע:  אם יוטל עלי לבחור זמר ים תיכוני ישראלי אחד' שהוא הרבה יותר מאשר קול מסלסל – אני מעדיף את שלומי שבת. סיבות: שירת הנשמה הכובשת שלו והיכולת לייצר איזשהו חיבור  אורגני בין יווני, טורקי, נפוליטני, מזרחי, פלמנקו ספרדי, ובכלל זאת להישמע ישראלי.
שלומי שבת נמצא במדינת ים תיכון גועשת, אבל מנטרל עצמו מאמירות חברתיות, שלא לדבר על פוליטיות.  הוא יעדיף לכל היותר חוכמת חיים טובה לכל עת.
לב. כמה פעמים חוזרת המילה "לב" בשירים של שבת. כמה שהוא יודע את לב קהליו. תן להם בדרבוקה, בכינור, בבגלמה, בבוזוקי, בזורנה, תן להם בקצב החפלאי, ברגש הזה שמדבר אל השכנה שממול, שנפתח בחלונה של השכונה הים תיכונית. זה מה שהפך אותו למיוחד ואהוב, לזמר הקונצנזוס. שלומי שבת הוא זמר הקונצנזוס כי הוא יודע לעשות סוויץ' מהיר מהרומנטי-נוגה לפייסטת רחבת הריקודים הדרום אמריקנית, לדאנס ים-תיכוני, כי הוא מקרין חום אנושי למרחקים כשהוא שר "אבא", כי הוא יודע לחבור בצורה הכי טבעית לשלומי שבן ב"חתיכת שמיים" ולשירים של האחות לאה שבת, ובמיוחד ל"השבת כבר נכנסת".  וכמה יפה הקוסמופוליטיות המזרחית-צרפתית בחיבור עם שלישית "מה  קשור" ב"למה מה" והיווניות המלבבת ב"אצלנו בשכונה" עם יהודה פוליקר.
שלומי שבת הוא זמר הקונצנזוס כי הוא יוצא מהלב, ובדרך כלל נכנס אל הלב, גם כשהוא בוחר רוב הזמן להישאר על מסלול מיינסטרים, שתכליתו לחיות בשלום עם כולם. גם עם המבקר. שלומי שבת צריך לנסות להמציא עצמו מחדש? לשנות דיסקט? אני בטוח שהתשובה ברורה לו ממש כמו שהיא ברורה לקהל שאוהב אותו. שלומי צודק. למה להמר על סוסים לא מוכרים כשאפשר לבחור סוסים מנצחים, ויש לו פה הרבה.

דיסק 1: נכנסת לי ללב, שתדעי, יש לך, אבא, ואני שר, לא מגלה, תרצי בי, אל תלכי רחוק מדי, בראשית עולם, תנו לגדול בשקט, יוצא לדרך, הרי את מקודשת, מן החושך חזרתי, כמו בלדה, השבת כבר נכנסת, מתאהב בך, אין עוד מלבדו
דיסק 2: את בנשמה, מה ששלי שלי, בחוף של טרפטוני, משתגע מאהבתך, לומר לך ש…, מאריפוסה, היידה, מלאכית, שעה אחת ביחד, בגלל הרוח, איפה את אהבתי, מרגריטה , אולה, מחרוזת הילולה, נדנדי, סגרפו, תגלי לי למה, הלב, רפסודה
דיסק 3דואטים: מחפש – עם איציק קלה, מתוקה שלי – עם רובי לוי, מלדיטה לונה – עם פבלו רוזנברג, חלום צועני – עם לאה שבת, עד הסוף עם יאור פרחי, מה הוא עושה לה – עם גידי גוב, חתיכת שמים  עם שלומי שבן, מחרוזת מתוקים (מתוקים, תני חיבוק ילדונת, על סל סלים, פני מלאך) – עם יואב יציק, למה מה – עם שלישיית מה קשור, אצלנו בשכונה – עם יהודה פוליקר, הלב יודע עם דוד ד'אור, בכל מקום – עם שירי מימון, תפילה לילד  – עם יובל טייב, כשאתה – עם מנור שבת, אמונה – עם אביהו שבת, צל עץ תמר – עם גליקריה, אמא – עם יוסי אזולאי, לכל אחד יש עם ליאור נרקיס

צילום: מרגלית חרסונסקי

שלומי שבת פייסבוק

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן