התאומים

שליש שלישיית התאומים שהלך לעולמו

מרדכי פופיק ארנון

/5

דרכו של עולם: מותו של אדם מוביל לארכיונים, גם לבוידעם.  הידיעה העצובה על מותו של הזמר והשחקן מרדכי פופיק ארנון שהלך לעולמו בגיל 78, גרמה לי לקחת סולם ולאתר את תקליטי של שלישיית התאומים, פיסת הסטוריה בזמר הישראלי, שכבר חקוקה בהיכל הנוסטלגיה.
לרבים השם לא יאמר דבר. סיפור הצלחה במחצית השניה של שנות ה-60. ימי עידן השלישיות שצמחו מתוך הלהקות הצבאיות. מרדכי ארנון (פופיק) וחנן גולדבלט באו מלהקת הנחל. אושיק לוי הגיע מלהקת פיקוד מרכז.
"התאומים" העלו שתי תוכניות – "הערב יוצאים" (1966) ו"רבותי פצצה" (1969). את הופעת הבכורה של "הערב יוצאים" בקולנוע מוגרבי בת"א ביים יוסי בנאי. במהלך שנות השבעים משתתף פופיק בסרטים רבים, ביניהם "אלדורדו", "אולי תרדו משם", "סלאח שבתי", "שני קולינמל", ,השכונה שלנו", "לול", "מציצים".
לאחר הצלחתה של תוכניתם הראשונה, השלושה יורדים לאילת כדי להופיע במועדון "סוף העולם" של המפיק והאמרגן ינוקא. עם חזרתם לתל-אביב , אושיק ופופיק מתקלבים להצגה "קזבלן" בכיכובו של יהורם גאון. בסוף 1969 מוציא פופיק אלבום סולו – "פופיק". להקת הצ'רצ'ילים היתה ההרכב שהקליט איתו את השירים.  הלהיט הגדול ביותר של פופיק ארנון, "בלדה בין כוכבים" שכתב יענקל'ה רוטבליט והלחין שלום חנוך, יצאה באלבום הסולו הזה משנת  1970 שנקרא  "כל אחד".
אחרי התוכנית השניה של התאומים – "רבותי פצצה", נפרדו דרכיהם של השלושה. – כל אחד לדרכו. חנן ואושיק הצטרפו לסיבוב הופעות ברחבי העולם של הכוריאוגרף יונתן כרמון. פופיק נשאר בארץ בדירה ליד כיכר דיזנגוף, והרהר על המשך דרכו: "היינו יושבים על הגג עם אורי זוהר, מסתכלים לשמיים ושואלים – מאייפ]ה כל זה התחיל. רציני להבין את מהות החיים שלנו בעולם הזה".
ההתקרבות הגדולה של פופיק לדת החלה בתקופת מלחמת יום הכיפורים. שלישיית התאומים חזרה להופיע  בפני חיילים, ובאחת ההפעות בבסיס בסיני, נכנס לחדר של קצין הדת. תוך כדי עיון בספרים, נתקל בסידור. בהמשך  החל להגיע להופעות עם שקית ובתוכה סידור. בנסיעות נהגו  השלושה לעצור כדי לאפשר לפופיק להתפלל מנחה. כמה שנים מאוחר יותר – חזר בתשובה ולימים הפך לרב ארנון. הוא מי שאירגן לאורי זוהר פגישה עם הרב שלמה יצחק זילברמן, שהובילה אותו אל העולם החרדי. שלישיית התאומים הפסיקה את פעילותה בעיקר עקב חזרתו בתשובה של פופיק ארנון.

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן