אמנות קונספטואלית מרתון שלמה גרוניך

שלמה גרוניך

מרכז שטיינברג חולון
4.5/5

שלמה גרוניך בארבע מערכות. פסנתר, אנסמבל מיתרים, נגני ההרכב. עם שלומי שבן, ארבע ידיים על פסנתר, בשני פסנתרים. איך חוזרים למציאות אחרי ערב כזה? שאלה לא פשוטה לגרוניך. היו כאן כמה שיאים שגרוניך לא יכול לחזור עליהם כל ערב, בעיקר הדואטים עם שלומי שבן – אטרקציה נדירה.
זה היה הערב השני במרתון של בית שטיינברג בחולון. אם בערב הקודם ניסו מיצג מעט יומרני של שילוב אומניות במה בביצועים שונים (קאברים) של שיריו, הפעם – זה היה המאסטרו בכבודו ובעצמו, שניצח על הרכבים במבחר מהרפרטואר כולל 4 שירים מהאלבום החדש, שרק אחרי שיעברו מבחן הסתגלות, נדע האם גם הם נכנסים לרפרטואר הנצח שלו.
קיבלנו את גרוניך הכמעט שלם – בארבע מערכות. פסנתר, בליווי טובה, אנסמבל מיתרים, נגני ההרכב. עם שלומי שבן, ארבע ידיים על פסנתר, היו כאן כמה שיאים.
שלומי שבן, יקיר המתארחים במוסיקה המקומית, הוא מסוג האמנים שמשדרג כל מופע בכישרון, בטמפרמנט, בתקשורת. רק בשביל הדואיםט המסחררים לשני פסנתרים כדאי היה להפיק את הפרויקט הזה. שלמה הגדיר את שלומי כ"ממשיך" ו"נושא הלפיד". מה שבטוח המפגש ביניהם הדליק אש, והתאורה הנפלאה הפכה אותה ללהבה גדולה.
מה שעובד הם בעיקר הקלאסיקות מלפני שלושים וארבעים שנה. מי שחשב שגרוניך נשחק עם כל המוכרים שלו, קיבל אותו רענן, נלהב, אטרקטיבי מאי פעם, כאילו ממשיך להמציא עצמו מחדש עם החומרים הישנים. איך חוזרים למציאות אחרי ערב כזה? אמרנו כבר – שלמה גרוניך יודע להמציא עצמו מחדש.

מערכה 1 – עם הפסנתר.
מערכה 2 – עם חמישיית מיתרים מאנסמבל סולני תל אביב.
מערכה 3 – עם הנגנים עומרי אגמון – גיטרה, רון אלמוג – תופים, יוגב גלוסמן – בס.
השמעת בכורה לשירים מהאלבום החדש שבדרך.
מערכה 4 – עם אורח מיוחד: שלומי שבן – שני פסנתרים.
חובה לציין – תאורה כמו תפאורה – עמית פרימן.

צילום: מרגלית חרסונסקי

 

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן