שרית חדד - בלדה לחובש

בלדה לחובש

שרית חדד

מילים: דן אלמגור לחן: אפי נצר עיבוד והפקה מוזיקלית: יעקב למאי
4/5

שרית חדד יוצאת בגרסה לשיר, שנחקק בזיכרון הקולקטיבי בביצוע של יהורם גאון מאז שר אותו בפסטיבל הזמר של 1969, הראשון שהוקרן בטלוויזיה, ואף זכה אז במקום הראשון. אם גאון נשמע מאוד דרמטי ביחס לסיפור הגבורה, חדד נשמעת מאוד אמוציונאלית. משקיעה את מלוא הסלסול בהזדהות רגשנית עם הסיפור. מטפסת בשיא. האינטרפרטציה החדשה מגיעה בזמן. יש שירים שאמנם נחשבים כבר חלק מהאתוס של האומה, אבל אני מאמין שגם כותב המילים, דן אלמגור (שכתב את השיר בהיותו כתב צבאי -לא על מלחמת ששת הימים, אלא על אחת מפעולות צה"ל שנערכו בשנות החמישים) וגם מלחינו, אפי נצר המתינו לגרסה אחרת. השיר, אגב, השיר לא זכה לשידורים תכופים ברדיו וגם לא הפך לשיר קאברים מבוקש, אולי משום שאין בו משהו שימשוך לעוד ביצוע מלודרמטי על נושא הירואי. לכן, הבחירה של שרית חדד אפילו מפתיעה. מכל מקום, יש בגרסתה ריענון מתבקש לשיר הזה.

הם התקדמו לאט. הכל היה רגוע / מעבר לנהר וגומא מרשרש /פתאום רעם ברק, אחד צעק: פצוע! / אני כבר בא- ענה לו החובש. / עלינו על מוקש! – צעק אז הפצוע, 
אני כאן, לצידך – ענה לו החובש. 
ברד של אש ניתך, ברד כבד קטוע / מעבר לנהר, לגומא הרוחש / הַשאירו אותי כאן – ביקש אז הפצוע / עזוב שטויות – ענה לו החובש / תציל את עצמך – ביקש אז הפצוע. 
אני נשאר איתך – ענה לו החובש 
והם נותרו שניהם, והשדה פתוח / והם נותרו שניהם, והם גלויים לאש / אנחנו אבודים – מילמל אז הפצוע / אחוז בי טוב – ענה לו החובש / נפצעת גם אתה – מילמל אז הפצוע 
עזוב, זה לא נורא – ענה לו החובש. 
האש כבדה, כבדה! קשה, קשה לנוע / רק לא להתייאש, רק לא להתייאש / אזכור אותך תמיד – נשבע אז הפצוע / רק לא ליפול – מילמל אז החובש / שלך עד יום מותך – נשבע אז הפצוע. 
היום הוא יום מותי – ענה לו החובש. 
פתאום ענן אבק, פתאום עלתה הרוח / וצל על הקרקע, והוא קרב, רועש. / ניצלנו! הם באים! – ייבב אז הפצוע / אך לא שמע מילה מן החובש / אחי, אחי שלי! – ייבב אז הפצוע. 
מעבר לנהר הגומא מרשרש / אחי, אחי שלי / אחי, אחי שלי 
אחי!!! 

***  את השיר שרה שרית חדד במסגרת "שיר וזיכרון", שיתוף פעולה בין חברת לינקטון, רשת ג' של קול ישראל ואתר Ynet.

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן