אוליארצ'יק-דג'יברי

תה בשניים, הדיסק, ההופעה

אולארצ'יק דג'יברי

מרכז ענב ת"א
4.5/5

אולארצ'יק צריך לצאת מהארון המוסיקלי שלו ולהצהיר קבל עם ומעריצי כוורת: אני זמר ג'אז, וזה סופי! הייתי מאוהב הרבה מאוד שנים, ועכשיו אני עושה לזה פומבי. ברשימת התודות יהיה מקום מרכזי לאלי דג'יברי, סקסופוניסט-על שיצא איתו ל"תה בשניים", ההרפתקה הג'אזית, שלשמה התכנסנו על גג גן העיר בתל-אביב, וגם לאבא שלו, שבגיל 14, בעת שלמד בפנימייה הצבאית, הביא הביתה, פטיפון "גררד" ותקליט אריך-נגן של אלה פיצג'רלד.
והנה עכשיו, אחרי איזה חמישים שנה, הוא משלים את המעבר לג'אז, מתרגם לעברית שירים נבחרים מתוך ספר השירים האמריקאי הגדול, ומוציא אלבום משותף עם דג'יברי , ההרכב שלו ואורחים.
"כשאת עושה קפה/ ומוסיפה חלב/ אז הקפה יפה/ כי נכנסת אצלי ישר ללב", במשפט הזה פתח אולארצ'יק את הערב. השיר מוכר כ – They Can't Take That Away From Me, שנת 1937, המילים והלחן הם של ג'ורג' ואיירה גרשווין. פרד אסטר שר אותו בסרט Shall We Dance באותה שנה.
"תה בשניים", השיר שבא אחריו, ראה לראשונה אור ב-1924 והוקלט ע"י זמרים וזמרות רבים ביניהם ע"י דוריס דיי להפקה Tea For Two, שהועלתה ב-1950. אולארצ'יק ודג'יברי חוזרים לשם. הטקסט? אולארצ'יק עשה כמיטבו בתרגום. גם הוא יודה, כי בשירים מתוך ספר השירים האמריקני הגדול המכונים "סטנדרט'ס"  – המילים בדרך כלל הן אמצעי.
נוסטלגיה? ואללה. בואו נודה באשמה. כייף להתרפק. העונג כולו שלי. שבוי בקסמם של השירים הרומנטיים הקלאסיים. מוכן לעשות הנחה למילים. אוהב את הסטייל הג'אזי של אולארצ'יק. יש לו סווינג פרטי מיוחד וצובט לב בטון צרדרד-מדוכדך. החספוס, ההומור, האינטימיות החמה המחויכת. הפרייזינג והפילינג הגיעו גם ל"בואי נגיד" ול"נערה במשקפיים" (עם פתיח יפהפה של דג'יברי) מהרפרטואר הפופי שלו, בדואט אהבה של סקסופון-שירה.
אלי דג'יברי, נדמה לי, חש את מה שאני חשתי. נגינתו היא הצדעה לאיש שניגש להאזין לו בשדרות רוטשילד, כשהיה נער. אולארצ'יק "סימן" אותו כבר אז חזק בתודעה, והזמין אותו בהמשך להקלטות אלבומו "ג'אז". דג'יברי זכר את העיבודים לכלי נשיפה שאולארצ'יק עשה ל"לילה גוב".
עם אולארצ'יק ודג'יברי ניגנו גדי להבי בפסנתר, עופרי נחמיה – תופים, ברק מורי בבס. שניים (להבי, נחמיה) נראים עדיין בתחומי גיל ההתבגרות, אבל אני מצטרף לאולארציק שאמר עליהם: "הם מנגנים כמו אנשים מבוגרים". אורח מבוגר משמעותי –  הגיטריסט עופר גנור, שהצטרף בשיר השלישי "דברים שמזכירים לי אותך" בצלילים רכים ומעודנים, שהוסיפו  נגיעות ג'אז מופלאות.
פאולה ולנשטיין, הצטרפה בחצאית מצועצעת נוראה לקראת סיום ל "כל כולי" All of Me, עם שלישיית כלי קשת בעיבוד דג'יברי. מרגע שפתחה הפה שכחנו מהחצאית. הוסיפה צבע קולי מיוחד עד קסום.
"תה בשניים" ימשיך לרוץ? בשלב זה, מדובר בשתי הופעות השקה בלבד. מה חבל. לי בא לשתות עוד פעם מהתה הזה.

כלי מיתר: יעל שפירא – צ'לו, לאה גדייב – כינור, יוליה קליין – כינור

שירים: ישר ללב, תה בשניים, פאנוניקה, דברים שמזכירים לי אותך, לבד ביחד, שר לך רוני, שמיים וים, בואי נגדי, נערה במשקפיים, עוד ניפגש בחיים, Cliff Hangin' – רביעיית דג'יברי, כל כולי – עם פאולה ולנשטיין, ניפרד ודי הדרן: Smile, מה הדבר הזה שקוראים לו אהבה.

צילומים: מרגלית חרסונסקי

וידיאו 1: תה בשניים

 

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן