תום יורק מוציא אלבום סולו להורדה בתוכנת שיתוף הקבצים ביטורנט

/5

תום יורק, סולן להקת רדיוהד, הוציא את אלבום הסולו החדש שלו Tomorrow’s Modern Boxes ומאפשר להורידו באמצעות תוכנת שיתוף הקבצים "ביטורנט" במחיר של 6 דולר בלבד. יורק טוען כי אנשים אינם מבינים שביטורנט (170 מיליון משתמשים פעילים) אינה תוכנה פיראטית בלבד, אלא מאפשרת הורדה בשיטה חדשה.
יורק מעורב ביוזמות אינטרנטיות. את Rainbows של 2007 הציעה להקתו בשיטת שלם כפי יכולתך, את תוכנת ספוטיפיי, שירות מוסיקלי דיגיטלי, המאפשר האזנה בתשלום לכמיליון שירים, הוא ביקר קשות.
לעומת U2, ששלחו את אלבומם החדש בחינם ללקוחות אייטיונס, ונתקלו בביקורת קשה בתעשייה, יורק קיבל הצעה לפתוח קבצי אלבומו לקהל הרחב בחינם בתמורה לקבלת פרטי הדואר שלהם. בצורה כזו, יוכלו מפרסמים לשלוח אליהם חומר פרסומי. הרעיון נולד במסגרת המאמצים למצוא מודל עסקי חדש לאמנים באינטרנט מתוך הכרה בעובדה לפיה שיטות המכירה הישנות – פשטו את הרגל.  חברות המוסיקה משתפות פעולה עם ספוטיפיי , אבל השירות הזה אינו מתייחס לאמנים שרוצים להתפרנס מהיצירות שלהם בלי המסגרת של חברות מוסיקה (Labels). עד לכתיבת שורות אלו הורד אלבומו של יורק בכ-160,000 עותקים. הכוונה היא לשווק גם את האלבום הקרוב של "רדיוהד" בשיטה הזו.

שירי האלבום החדש של תום יורק

1. A Brain In A Bottle
2. Guess Again!
3. Interference
4. The Mother Lode
5. Truth Ray
6. There Is No Ice (For My Drink)
7. Pink Section
8. Nose Grows Some

** ביטורנט (Bittorrent) הוא פרוטוקול קצה לקצה לתוכנות שיתוף קבצים שנכתב על ידי בראם כהן. התוכנה הראשונה נכתבה בפייתון.
הפרוטוקול מאפשר לאנשים רבים להוריד קובץ בלי להאט את קצב ההורדה של אנשים אחרים. יכולת זו מתאפשרת על ידי כך שהמורידים עצמם משתפים את החלקים שהם הורידו עם שאר המורידים, במקום שכולם יורידו את הקובץ משרת אחד אשר רוחב הפס שלו מוגבל. בדרך זו, לא רק שהמשתמש משתמש ברוחב פס, אלא הוא גם תורם רוחב פס בחזרה לשאר המשתמשים.
** ספוטיפיי הינו שירות מוזיקה דיגיטלי הכולל בתוכו כמיליון שירים של זמרים המשתפים פעולה עם חברות תקליטים כמו "סוני", "וורנר מיוזיק גרופ", "אי. אם. אי" ו"יוניברסל". הוא הושק באוקטובר 2008 על ידי חברה שבדית.

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן