Thiery Robin

Gitans

תיירי "טיטי" רובין

1993
4.5/5

מחווה למוסיקה צוענית, פסיפס של מפגשים בין אמנים היקרים לטיטי רובין המייצגים את הענפים השונים של משפחת הצוענים הגדולה, מצפון הודו לאנדלוסיה, דרך הבלקנים, שממנה הוא מצייר את החזון המוסיקלי האישי שלו. תיירי רובין, הידוע בשם "טיטי", מוסיקאי מלימוד עצמי, שנולד בסוף שנות החמישים במערב צרפת, יצר עולם מוסיקלי משני עולמות ששהשפיעו עליו באופן ישיר ועמוק – התרבויות הצועניות והאורינטאלית. לפני שנולד טרנד מוסיקת העולם, הקהילות הערביות והצועניות סיפקו לתיירי את ההזדמנות לבחון את הצלילים המוסיקליים המקוריים. עם זאת, טיטי מחפש בעקשנות את הדרך הטובה ביותר להביע את עצמו כאמן עכשווי. הנגנים המלווים אותו היו כמעט כולם מקבוצות מיעוט אלה. שני האמנים בעלי חשיבות עליונה היו זמר הפלמנקו קמרון דה לה איסלה Camaron de la Isla ונגן העוד העיראקי מוניר בשיר Munir Bachir.
האלבום “Gitans” שיצא בינואר 1993, מגדיר את עולמו המוזיקלי. זוהי מחווה של האמן לקהילת הצוענים שלימדה אותו כל כך הרבה. פסיפס של מפגשים בין אמנים היקרים לרובין, המייצגים את המשפחה מוזיקלית ענפה מצפון הודו לאנדלוסיה, דרך הבלקנים, שסך חלקיה ביטא את החזון המוסיקלי האישי שלו.
תיירי "טיטי" רובין הוא אמן פרינג'. ממוקם במשבצת "מוסיקת עולם" שהוא עצמו אינו מכיר בה. טיטי מונע על ידי אתנוצנטריות (הנטייה להסתכל על העולם בעיקר מהנרטיב של הזהות האתנית אליה האמן משתייך) עמוקה, ויוצר גבול בין מוסיקה "אתנית" מערבית (רוק, ג'אז …) וסגנונות אחרים.
מבחינתו של ת'יירי, הרב תרבותיות אינה ערך בפני עצמו, אלא פשוט מציאות – המציאות שלו. העניין העיקרי הוא למצוא את הדרך הנכונה בין התחושה לבין הצורה האמנותית המשמשת לה ביטוי, בין אם היא מסורתית בלבד או כזו כזו המחברת זמרי פלמנקו כמו Fosforito ו – Chano Lobato לנגן העוד Munir Bachir.

תיירי "טיטי" רובין: גיטרה, עוד, בוזוקי / גולבי סאפרה: שירה / פאקו אל לובו: שירה, פלמס / ג'וזף "ממבו" סעדנה: שירה, גיטרה, פלמס / עמר "ברונו" סעדנה: שירה, גיטרה, פרנסואה קסטיילו: אקורדיון / ברנרד סוברט: קלרנית, חמת חלילים / עבדל קרים סמי: בנדיר טטי, דרבוקה / חמיד חאן: טאבלס / פרנסיס-אלפרד מורמן: גיטרה / מחאב חאן: שירה

1. La Petite Mer Cantando de Esa Manera
  2. Pundela
  3. Payo Michto
  4. Martinetes y Debla
  5. Mehdi
  6. Katchur Khan
  7. Hommage a Matelo
  8. Cuivre
  9. Kurja
  10. Marraine
  11. Patchiv
  12. La Famille
  13. Rumba Do Vesou
שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן