תמוז. צילום: מרגלית חרסונסקי

ארבעים שנה אחרי

תמוז

לקראת ההופעה בלייב פארק
/5

היסטוריה, מיתולוגיה, פנתיאון. מילים של עיתונאים. במוסיקת רוק זה עובד. תגידו "תמוז" – ויש לכם את כל המטען הנ"ל על הרכב אחד. חייה של הלהקה לא היו ארוכים (רק שנתיים) אבל היא זכתה לאריכות ימים בדברי ימי הרוק הישראלי. ארבעים שנה אחרי ההתפרקות (1976) עולים כל החברים לשיר "הולך בטל" של אריאל זילבר לקראת איחוד של הלהקה בערב השקת אלבומו החדש של שלום חנוך בלייב פארק בראשון לציון (15 בספטמבר). יגישו מהדורה 2016 ל"סוף עונת התפוזים".
החבורה הגיעה למפגש עם העיתונות בזאפה ת"א: שלום חנוך, אריאל זילבר, יהודה עדר, מאיר ישראל, איתן גדרון. שמות שעולים ברקע: אריק איינשטיין שנתן את השם "תמוז", האמרגן מיכאל תפוח, המפיק המוסיקלי לואי להב. גם פורטיס שהופיע  במעין מופע חימום.
מסיבת עיתונאים? פרצופיהם העידו, כי אם צריך – אז אין ברירה.  בכל זאת, קיים השיקול הכלכלי. אבל קודם – מוסיקה. איך זה התחיל? התאחדו לערב אחד בערב השקת האלבום של יהודה עדר, ויראו כי טוב. עדר מדבר על "המנוע" שעדיין קיים. צריך רק להתניע. אין צורך באוברהול. זילבר מתפעל: "אני שומע את האלבום עכשיו, ואומר: ואללה, איך ניגנו אז". שלום חנוך מנסח כך: "מחזירים לתוקפה תקופה", וזילבר יוסיף "ברוך השם"., מה שמעורר עיתונאית לשאול – האם בחזרות אוכלים כשר. איך אמרנו – אם אין ברירה, אז עושים מסיבת עיתונאים.
רק הופעה אחת? – בינתיים, אבל אם דרישת הקהל תלחץ אותם לקיר אז "ניכנע", אומר שלום.
מילים פשוטות: "תמוז" חוזרת כפרומו לשלום, בלי חידושים והתחדשות, בלי יצירתיות, אלא בעיקר רכיבה על הילת העבר. הקהל קונה כרטיסים בשביל לראות אגדות. מבחינה זו, הילת העבר מנצחת.

תמוז – סוף עונת ה תפוזים – ביקורת

וידיאו: "הולך בטל" גרסת "תמוז" 2016

תמוז – אלה היו הימים

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן