תמר חיים שכחנו לדבר

תמר חיים שכחנו לדבר

הישועה מגיעה מהכיוון של בן שופן, המעבד והמפיק, שעיבה את השיר בהפקה אלקטרונית דלוקס

מילים ולחן: תמר חיים עיבוד והפקה מוזיקלית: בן שופן
3.5/5

הוא צועק לה "תחזרי", היא לא מוצאת אותו כשהיא חוזרת הביתה. נזכרת במסיבות. לא יכולה לישון. אז מה הבעיה? אה… "שכחנו לדבר". מקוננת תמר חיים.  זהו. זו כל הבעיה? הטקסט משטח, יותר כתיבה יצרית אקראית מאשר התמודדות לעומק עם החסר/ אובדן.
תמר חיים כתבה מכתב התבאסות אובד עצות, מסלסלת קלות את מצב הרוח המדוכדך ואז גולשת למבע מעט היסטרי. מוזיקלית יש כאן מבנה פופ שמייצר מלודרמה קטנה. אני אומר "קטנה" כי גם אם תמר חיים נשמעת זמרת בעלת יכולות מוסיקליות לא רעות, עדין השיר נדוש, השירה יותר חיקוי של סגנון, נשמעת מלאכותית ופחות הבעה לעומק.
הישועה מגיעה מהכיוון של בן שופן, המעבד והמפיק, שעיבה את השיר בהפקה אלקטרונית דלוקס, הוסיף לו שכבות שמעצימות את הדרמה החלולה והופכות את השיר לפופ באיכות סאונד גבוהה. גם זה משהו. תמר חיים מנסה להיות יוצרת זמרת. זה בסדר. אבל ללא מקדם של מקוריות וייחודיות – לא תגיע רחוק. בן שופן עם כל המקצוענות לא יכול לבוא במקום יצירתיות. הבעיה היא ששכחנו כבר משירים טובים. כותבים שירי אכזבה בסיטונות.  מפעילים מנגנון הפקה כדי לייצר עוד אינסטנט פופ.

תמר חיים שכחנו לדבר בימוי, צילום, עריכה וצבע: יובל יושע וגל רובינשטיין

אני חושבת שאולי יותר מידי זמן עבר פה/ להתרגש הפך למשימה ביום-יום שלנו
אולי היינו רחוקים מידי/ אולי יותר מידי זמן עבר פה/ לחזור הביתה ואתה לא נמצא
הולכת למיטה
אתה צועק לי תחזרי/ עכשיו אני מרגיש/ שאת כל כך חסרה לי
וכל המסיבות אצלי במחשבות/ עוד לא עוזבות/ כי ככה זה איתך
איך בסוף רוצים ת'הגיון/ אי אפשר לישון/ שכחנו לדבר
אני חושבת שאולי יותר מידי זמן עבר פה/ ולשחק במשחקים האלה כל יום
בינינו, הופך אותנו לרחוקים מידי/ אולי יותר מידי זמן עבר פה
לחזור הביתה ואתה כבר לא בא/ וכל המסיבות אצלי במחשבות/ עוד לא עוזבות
כי ככה זה איתך/ איך בסוף רוצים ת'הגיון/ אי אפשר לישון/ שכחנו לדבר
אני חושבת שניסינו כבר זה סתם דפוק/ איך הבעיות עולות, הראש לא פה, זה לא חשוב
יושבים במכונית לא רואים טוב/ איך אני לא יודעת מה אני עושה פה
וכל המסיבות אצלי במחשבות/ עוד לא עוזבות/ כי ככה זה איתך
איך בסוף רוצים ת'הגיון/ אי אפשר לישון/ שכחנו לדבר

תמר חיים פייסבוק

 

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

2 תגובות

  1. תמר חיים היקרה

    מאזין לשיר לא אמור "לראות מעבר". החוויה נוצרת מהדבר עצמו, לא בנתיב שמעבר. האימפקט הוא כאן ועכשיו. נמשיך לעקוב.

  2. האובדן הוא מעבר ל״התבאסות״ או ״מצב רוח מדוכדך״
    מדובר על קונפליקט (מסיבות *במחשבות*) בין להישאר או לשחרר אדם יקר לליבך אשר נמצא איתך במערכת יחסים ארוכה.
    מי לא יודע שתשוקה, חיזור והתאהבות אלו דברים שנעלמים עם הזמן.
    זוגיות זו עבודה ומפה נוצר המשפט ״שכחנו לדבר״ כי הכל מתחיל ומסתכם בזה.
    *לא סתם המשפט חוזר מספר פעמים;)
    המילים מונגשות בצורה קלילה ומותאמת לקהל הצעיר
    כך שזה באמת יכול להתפרש כלא עמוק או שטחי
    חבל שלא הצלחת לראות מעבר ומקווה שתתחבר לשירים הבאים 🙂

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן