שם טוב לוי והאורקסטרה - שם יש

שם יש

שם טוב לוי והאורקסטרה

מילים: יונה וולך לחן: שם טוב לוי עיבוד: יאיר סלוצקי הפקה מוזיקלית: רון אלמוג ויאיר סלוצקי
5/5

ה"שם יש" לפי יונה וולך – כמעט משב רוח נוסטלגי. המוסיקה לוקחת את המילים לנופים מעוררי געגועים משנות השבעים. ה"קצת אחרת" הזה. המנגינה והשירה חוברים למרחב צלילי של אווירה טהורה. שם טוב לוי "מצייר" את סיפור התשוקה הסקרנית של וולך במוסיקה, שניסתה להכיל את החוויה. המהלכים המלודיים המורכבים מזכירים ימים של שירי משוררים ששם טוב לוי הלחין. יונה וולך כתבה על ניסיון לגעת / להגיע למקומות הרחוקים-הנחשקים. שם טוב לוי מנסה לגעת לא רק במילים, אלא גם במה שביניהן.
יונה וולך מעלה אפשרות של עולם אחר:  "שם יש חיים" ואילו כאן "שותקים ונחבאים", שם "יש קולות" – אותם קולות אלוהיים שחסרים כאן, שם "גופות שמימיים""שם מחללים בחלילים לחללים" וגם דברים ש"נחבאים בממשיים" – בכל מה שהוא גשמי. שם יש "תנועות גלים" ו"כפל אהבים".  וולך כתבה על העולם הנכסף, הנשגב, הלא מושג, שלא ברור היכן הוא.
כמו המשוררת, שם טוב לוי והאורקסטרה שלו נמצאים כאן, אבל מנסים לגעת בשם. המוסיקה אכן מושיטה את ידה כדי לתת תחושה של מקום נכסף, בתנועת צלילים ובקולות שמנתקים מ"הכאן", מחזירים ל"השם" החם והקסום של שם טוב לוי, שמועשר נפלא בעיבוד האפקטיבי של האורקסטרה.

*** השיר הוקלט במקור באלבום אולפן האחרון של אנסמבל שם טוב לוי. כשנולד פרויקט שיתופי הפעולה החדש של האורקסטרה, הם חיפשו שיר חדש של של שם טוב שטרם בוצע על ידם. השיר פורק, הורכב ומנוגן מחדש ע"י שניים עשר חברי התזמורת ושם טוב לוי

שם יש סופות שם יש ברקים/ שם יש קולות ואבן על עצים
שם כסף זורח ושם יש חיים/ ובעבר השני שותקים ונחבאים.
שם יש תנועות שם יש גלים/ שם יש זמירות וכפל אהבים
שם גופות שמימיים ושם מצויצים/ ובעבר השני נחבאים בממשים.
שם יש רפידות שם יש שושנים/ שם מתעלסים שם תומכים אהובים
שם מחללים בחלילים לחללים עומדים/ ובעבר השני נחבאים ואין זורמים.

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן