סלומון-עדיני

דניאל סלוֹמוֹן דנה עדיני עשוֹר לרבוֹת הדרכים

"רבות הדרכים" הוא אלבום הסולו השני של סלומון, שיצא ב-2005. באנו לגלותו מחדש.

זאפה ת"א
3.5/5

אני לא מאוהדי טרנד החגיגות שעושים לאלבומים ישנים, אלא אם כן מדובר באלבומים אולטימטיביים מהסוג שמונחים אצלך על מדף אלבומי החובה, שהעלאתם המחודשת נדרשת בדחיפות. "רבות הדרכים" הוא אלבום הסולו השני של סלומון, שיצא ב-2005. עשר שנים אחרי, מרץ 2015, באנו לגלותו מחדש. סלומון שר וניגן בליווי 10 נגנים, רובם נגני מיתרים כולל מאיה בלזיצמן והמתופף מתן אפרת – תוספת משמעותית. דנה עדיני הצטרפה בחלק השני של הערב, בשיר "רבות הדרכים", כדי לאזכר את שיתוף הפעולה העכשווי המיוחד ביניהם ב"לשיר איתך".
עשרה נגני כלי קשת, שהצטרפו לסלומון, לא יצרו בי בדרך כלל את תחושת הדחיפות הזו, עליה דברתי. לעיתים, התזמור לכלי מיתר אפילו הרחיק אותי מעט משירי האהבה האינטימיים שלו. זה נראה מרשים מאוד על הבמה, אפילו מכבד את המעמד בהילה של קלאסיקה, אבל מה שטוב היה אז לדיסק, לא בהכרח עובד על הבמה היום. בשירים אחדים, הייתי מסתפק בצ'לו של בלזיצמן, בכלי ההקשה של מתן אפרת ובפסנתר של סלומון עצמו כדי לקבל את השירים בקווי מתאר  פחות יומרניים,  בהגשה קולית יותר אפקטיבית.
חריגים: "עשן בעיניך" בעיבוד לצ'לו שניגנה  בעוצמה תחושתית מאיה בלזיצמן, שדרוג של ממש לשיר. "מיתר קרוע" לזכרה של ענבל פרלמוטר ז"ל בביצוע נוגה עוצמתי של סלומון. גם "אין כמו האהבה שלך" – נשמע חיבור יפה בין סלומון והתזמורת.
בחלק השני  של הערב הגיע הדואט "רבות הדרכים" (שנמצא גם באלבום "רבות הדרכים") ושירים אחדים מהמופע "לשיר איתך" פלוס שני שירים חדשים של הצמד. נדמה לי שגם מפיקי הערב חשו, ששחזור האלבום לבדו אינו מחזיק מים כערב שלם, והתוספת של החלק השני בהחלט התבקשה.
ב"אהובי" וב"מול המאה", שני השירים החדשים, מתבררות שוב האיכויות הגבוהות של השניים ביחד ולחוד: סלומון הוא זמר נפלא של פסנתר, שנשאר בגבולות המינורי-הרמוני, כדי לתת לתחושותיו את הצבע היותר לירי-מלנכולי. דנה עדיני מוסיפה את הצבע הנוגה הנדיר שלה. הם נפגשים במקום האידיאלי לשניהם: שזורים זה בזו באינטראקציה נקייה המשדרת עומק ואמת. גם הביצועים ל"קרן שמש" של שלום חנוך, העיבוד לפסנתר ולכלי הקשה של "שוב", הגרסאות המצוינות  ל –  I got you babe  של  סוני ושר ו – I love you של "הבנות נחמה" (עם תקלה קטנה  בגיטרה בביצוע של עדיני) הבהירו כמה חגיגות העשור ל"רבות הדרכים" ומופע הדואט "לשיר איתך" אינם מתחברים, ועדיין כל אחד לחוד מהם מספק רגעי קסם.

שירים: אהבה, ספרי לי, אין לך הגנה, עשן בעיני (עם מאיה בלזיצמן) , מיתר קרוע , אין כמו האהבה שלך , פעם, אחרת, מה את נושאת,  רבות הדרכים. חלק שני עם דנה עדיני:  מול המראה, אהובי , מישהו לרוץ איתו, קרן שמש, שוב , צער לך , לשיר איתך  הדרן: I got you babe,    I love you  עדיף

צילומים: מרגלית חרסונסקי

רבות הדרכים צילום: יריב דגן

דניאל סלומון פייסבוק

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

2 תגובות

  1. היה מאד יפה, מסכים כמעט עם כל מה שנכתב

    רוצה להעיר: אלו אינם כלי מיתר אלא כלי קשת (לא המצאתי את זה, גם בוקיפדיה זה כך)

    בקשתי מהנוגעים בדבר לשנות בכל הפרסומים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן