צ'יק קוריאה ובובי מקפרין. צילום: מרגלית חרסונסקי

Don't worry, you'll be happy

צ'יק קוריאה בובי מקפרין

ההופעה באמפי שוני
4/5

צ'יק קוריאה ובוב מקפרין הגיעו לחופשת קיץ בישראל. נראה שהם מבלים יפה. עבר עלינו ערב  מסוג הקלילות, שרק מוסיקאים כמו  קוריאה ומקפרין יכולים להרשות לעצמם להפוך אותה לנסבלת.
הם באו להשתעשע, לשעשע, לנהל שירה בצוותא. לקוריאה את מקפרין יש להם רישיון לא להיות רציניים. השילוב הזה של פסנתר וקול הוא אחד ויחיד במינו. הם אינם צריכים לעשות חזרות. הכל עניין של כימיה, חילוף חומרים  בין שני וירטואוזים כל אחד והכלי שלו. צ'יק קוריאה על הפסנתר האקוסטי בובי מקפרין בקולו הבלעדי בין הפלצט המרקיע לבס המנמיך טוס. ביחד הם מייצרים סביבה מוסיקלית ללא גבולות – ביבופ, בלדות, סטנדרטס, מוסיקה קלאסית ופופ. ההרמוניה של צ'יק, הקצב והפעלולים של מקפרין. קיבלנו יותר את הקול מאשר את הפסנתר. אם מדברים על שניים שבאו לבלות, קוריאה, נדמה לי, בילה יותר על הבמה.
הרומן בין הזמר לפסנתרן החל לפני 25 שנה, כאשר השניים חברו לשישה קונצרטים, שתכליתם הייתה – הצגה עם אלמנטים של בידור באימפרוביזציות. בהמשך יצאו שני אלבומים  Play ו – The Mozart Sessions. קוריאה הוכיח אז, שהוא גם מסוגל להיות הומוריסטי כמו מקפרין.
המוטו של הערב: האלתור המשותף הוא בידור. אז גם אם נדמה לעיתים, כי החיבור הוא סתמי משהו, עדיין קוריאה את מקפרין הם אטרקציה של קומבינציה ברמה הגבוהה ביותר, מפגינים מוסיקליות נפלאה, תשוקה בלתי נלאית לאלתור והמצאה, תערובת של רצינות והומור. לא תמיד אתה מבין ממה הקהל צוחק, אבל עובדה שהשניים קורצים לו ומצחיקים, למעשה – הכיוון של הערב כולו.
בובי מקפרין הוא ממציאן ובדרן. טווח גוונים קולי אינו רק עניין טכני. זוהי שפה חדשה של קול אנושי שממשיך להמציא עצמו מחדש תוך כדי הופעה. ברגעי השיא, הוא מתיישב ליד הפסנתר, מחליף מקומות עם קוריאה כדי לתת גם זווית פסנתרנית וגם נקישתית לאלתור שלו.
ציק קוריאה מנגן פסנתר בשליטה ששמורה בדרך כלל לפסנתרנים קלאסיים ברמה הגבוהה ביותר, גם כשהוא מנגן ג'אז. חבל שלא קיבלנו ממנו יותר סולואי פסנתר. מקפרין הוא קוסם הקול, תיאטרלי, מתקשר עם קהל, ומצליח לגנוב לקוריאה. גם אחינועם ניני שעלתה לאלתר לקראת סיום "גנבה" משהו מהערב הזה. כאן לא היה הומור. ניני התכוונה לאילתור משותף והגיעה ליותר. קוריאה את מקפרין לקחו אותה הכי ברצינות.
ג'אז כ – Fun, מתאים ללילות הקיץ החמים, משאיר את האמנים והקהל עם חיוך על הפנים. איך שר פעם בובי מקפרין:  Don't worry, you'll be happy

גרסה מיוחדת של Take Five

צילום: מרגלית חרסונסקי

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן