IMG_3704

ג'אז במשכן

מולי ג'ונסון

המשכן לאומנויות הבמה ת"א
4/5

מולי ג'ונסון, זמרת הג'אז הקנדית, הקדישה את אלבומה האחרון כמו גם את מופע הפתיחה של סדרת ג'אז במשכן לבילי הולידיי. חזרה על דברים שהיא אומרת בכל הזדמנות: "במשך שנים אנשים אומרים לי 'את בדיוק כמו בילי הולידיי', אבל אני אומרת 'לא. אני לא בדיוק כמו בילי. אני בגלל בילי הולידיי'.
עלעול בקריירה שלה מראה שג'ונסון הגיעה מאוחר יחסית לבילי הולידיי. בעברה היא נגעה בדיסקו, ברוק. רק בשנת 2000, כשהיא בת 41, עשתה הסבה לג'אז. שמעתי שני אלבומים שלה. Because Of Billie יצא ב-2014. שנתיים לפני כן הגיעה לידי האלבום "ספר השירים של מולי ג'ונסון". כתבתי אז, כי הזמרת הקנדית לא המציאה משהו חדש, אבל יש משהו בפרייזינג שלה, שמעניק לה מקום על המדף של הגדולות, אפילו בעשיריה הראשונה.
בטון, באקצנט, במנעד, בפיסוק היא מצליחה להעניק את המגע שלה לשירים של הולידיי. שמענו אותה ב – Don’t Explain ולקראת סיום ב – God Bless The Child בהרכב פסנתר-בס-תופים מעולה ומשדרג, בו בלט Mike Downes על הבס, נגן שמלווה אותה כבר 20 שנה. ג'ונסון  הגיעה עד סטנדרטים שדופים כמו "How Deep is the Ocean?"  “They Can't Take That Away From Me" והצליחה להעביר אותם לחלקת הג'אז שלה.
היא מצטחקקת, מפלרטטת עם הקהל, כאילו חסר לה עוד משהו מעבר למוסיקה כדי לגעת בו. לא ממש תרם לערב שלה. אפילו הוציא אותו מפוקוס. בסיום – Summertime, לא פרשנות שמעניקה  לשיר חיים חדשים. גם כך,  במילות הסיכום: מולי ג'ונסון מאמתת שהיא Because Of Billie  אבל גם  Because Of Molly.

*** מרגרט לזלי מולי ג'ונסון, מי שמוגדרת "אוצר לאומי" בקנדה, נולדה לפני 56 שנים בטורונטו, בת לאם לבנה ואב אפרו אמריקאי. הוריה נפגשו בשווייץ, שם למדה אימה, שהיתה בת למשפחה אמריקאית עשירה. בשנים שלאחר מלחמת העולם השנייה, נישואין בין אישה לבנה וגבר שחור היו מחזה לא מקובל ובני הזוג עברו לגור בקנדה. הם חיו בשכונה של המעמד הבינוני-גבוה בטורונטו. אימה של ג'ונסון היתה אקטיביסטית חברתית בשנות ה-60, ועיצבה את דמותה של מולי הילדה: "אי אפשר לגדול תחת שולחן המשרד של מי שמתכננת להציל את העולם, ולא להיות מושפעת מכך". מולי גדלה והיתה לאישה בעלת קול במלוא מובן המילה: קול אומנותי וקול חברתי, קול של זמרת וקול של אקטיביסטית.

Adrean Farrugia – piano, Michael Downes – bass, Larnell Lewis – Drums

שירים:  Lady Sing The Blues, If You Know Love, Rain ,They Can't Take That Away From Me, Don't Explain, What A Little Moonlight Can Do, In My Solitude, How Deep Is The Ocean, Waste Some Time, My On My, But Not For Me, Mean To Me, God Bless The Child, Fine and Mellow, Summertime

צילום: מרגלית חרסונסקי

וידיאו 1: Mean To Me

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן