מופע הארנבות של דר קספר - מנגינות

מנגינות

מופע הארנבות

הליקון
4.5/5

"מופע הארנבות של ד"ר קספר" יצאה להפלגה על ספינת האהבה של השמונים-תשעים, וחזרה עם צרור שירים בטעם אמיתי של פעם.  לאן לקחה ההפלגה? "רחוק מכאן מעבר לים/ ישן חלום חדש וישן / שם אף אחד לא מעוניין למכור לי אושר/ כסף או זמן כוכבים יורדים עליי בלילה מושלם/ אשליות לוקחות אותי רחוק מכאן" ("לילה מושלם")   הטון המתכוון, ההרמוניות, המנגינה, הקצב הם חלק מהקברט הנפלא-הקסום של אורן ברזילי ושי להב, שנפתח מחדש באופן רשמי וחגיגי, תוך כדי הצדעה מחודשת למהות האמון בראשוניות של מוסיקת הפופ.
"את תמיד היית לי שם כמו בית/ ממך אני בורח וחוזר אלייך שוב מהתחלה/ תני לי עוד אוויר לנשמה שלי/ רק עוד ניגון אחד חזק והנה שוב אנחנו מנצחים" ("מנגינות")
תובנה פשוטה במנגינה יפה: המוסיקה היא חזות הכל. היא עלולה לבאס כשהיא איננה. היא תהיה מרפא לתחלואי הנפש כתגיע. כמה נדוש. אבל בפשוט הזה, כמו בתובנות בנליות אחרות, ישנה אמת בלתי מעורערת. אתה עוטף עצמך בצלילים, ועולה עם המוסיקה מעלה. היא אהבתך הראשונה. כמו באהבה יש עליות ומורדות. באלבום החדש אין כמעט מורדות, משום שהקספרים חזרו לפשטות המקורית היפה שלהם, שיש בה ניואנסים מלודיים מפתיעים ("עד בלי די"), מוסיקה שנושבת בה רוח שנות השמונים בנוסח להקות האלקטרו פופ דאז, פשטות שיש בה תום נעורים, שלא פשוט לשחזר.  "זוהר" מחזיר לימים והלילות של סינת'פופ עם כל הקצב הטיפוסי, בטקסט פשוט וחכם: "מה שזוהר בלילה, בא ועובר מה שזוהר בלילה ,נגמר לא חוזר ועובר".
קסם התום המלודי בוקע מ"בוקר חדש", שיר פסנתר נוגה שאומר: "אולי התברגנו אבל בחושך אהבנו כמו ילדים" וגם: "מה שלא הורג אומרים שמחזק/ אבל בכל פעם שאת הולכת משהו בי שוב מת", ואם לקחת מהאלבום שיר לאי בודד – זה אחד. ממיס. עוד אחד? השיר שמסיים את האלבום – "שקיעה אחת האחרונה" – שיר אהבה במנגינה קסומה, מלנכוליה מתקתקה, עטופה באווירת לילה רוויית געגועים.
 "איך כל הלילה הסתובבתי משוגע/ מתגעגע, הלבנה גם היא נוגה/ כמו שירה של ספנים, שהולכים ומתרחקים/ כמו שקיעה אחת אחרונה".
חוכמת הטקסט האירוני המתריס  קיימת ב"הורג אותך" בקצב דאנס סוחף עטוף צליל מיתרים: "כי גם שקר מושלם בסוף הופך לאמת/ וזה הורג אותך/ זה הורג אותך/ זה ממשיך ועולה לו מתגלגל וזז/ אתה תראה שבסוף תישאר בצד/ הם המשיכו הלאה אתה נשארת לבד/ לבוש לבן אל מול שקר מושלם"  
ואז ל"כל מילה יש כוח", שיר שעוסק בכוחן של המילים. המוסיקה שנפתחת בצליל פסנתר קצבי (צל"ש למעבד אורי אבני) בנויה על מתח פנימי, בעיבוד יוצא מהכלל שממזג ריתם סקשן, כלי מיתר ואלקטרוניקה: "לכל מילה יש כוח/ לכוח אין גבולות/ והמילים בונות סביבי חומות/ הן מגינות עליי והן מחביאות אצלן/ את כל מה שהסתרתי מכולם/ ולפעמים בחושך הן צועקות החוצה את כל מה שקבור עמוק בתוכי"
אחרי כעשרים שנות יצירה, במפרשיהם של אורן ברזילי ושי להב נושבת רוח ישנה-חדשה המעלה מחדש על דרך המלך: זוהי המשכיות של רוח נעורים נפלאה, צליל שמזוהה חזק איתם. האם צריכים יותר מזה? האם רף הציפיות עומד גבוה יותר? תלוי את מי אתם שואלים. אם היו ציפיות להחייאת הימים הטובים של "מופע הארנבות של ד"ר קספר", זהו האלבום. רעננות מחודשת.

מילים ולחנים: אורן ברזילי ושי להב עיבוד והפקה מוסיקלית: אורי אבני
שירים: כמו כולם, לילה מושלם, מנגינות, עד בלי די, אהבה גדולה, בוקר חדש, הורג אותך, אז בואי עליי, זוהר, לכל מילה יש כוח, שקיעה אחת אחרונה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

תגובה אחת

  1. סוף סוף יוצא אלבום מוזיקה ישראלית איכותית.
    לקנות את הדיסק, לשים באוטו ולשמוע כל הדרך לאילת..
    אהבתי!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן